|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Klar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Hva slags utgifter dekker SAS? |
|
|
|
|
|
#362 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?De dekker dessverre ingenting sånt. Kun kostnader til overnatting og mat pga forsinkelse. Pluss en generell kompensasjon som er avh. av forsinkelsens lengde og flyavstand |
|
|
|
|
|
#363 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Du får jo den generelle kompensasjonen på 400 euro pr billett. Det bør jo dekke litt.
|
|
|
#364 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Snuppa har fremdeles ikke hørt noe. Det er nå 20 timer til første fly skal gå (som faktisk ser ut til å lette), og 24 timer til det flyet som står at er kansellert fra Køben til Oslo.
|
|
|
|
#365 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi er også i Venezia, tjorven! Fikk eldste ned med Norwegian etter mye sas-plunder og kaotiske ombookinger.
|
|
|
#366 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?
En ting som slo meg nå; når de kansellerer både til og fra, blir det da EUR400x2 pr reisende?
|
|
|
|
#367 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Litt usikker på om man får det når man har bestilt pakkereise? Tror egentlig ikke det, men jeg har søkt likevel. |
|
|
|
|
|
#369 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det var mer enn tre timers forsinkelse. Men vi har jo krevd vanlig kompensasjon for 56 timers forsinkelse. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Musk
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Det er en helt annen, mye lavere kompensasjon hvis flyreisen er en del av en pakkereise, ja. Men da slipper man i alle fall å dekke eventuell forhåndsbestilt/-betalt overnatting. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Klar
|
Kan du holde meg oppdatert på om du får noe? Jeg trodde jeg kun skulle forholde meg til TUI. Der får jeg tilbakebetalt det jeg betalte for turen, men ingen kompensasjon eller noe plaster på såret. |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke for oss, med pakkereise kun på fly og airbnb på egen regning… kjipt.
|
|
|
#373 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Yes. Vi fikk også tilbake pengene fra ving (superraskt, det skal de ha), men ingen kompensasjon. Har lagt inn krav direkte hos SAS, sier fra hvis jeg hører noe. |
|
|
|
|
|
#375 |
|
Musk
Ja, jeg vet det. Superkjipt. Det er kun ubenyttet overnatting som er inkludert i pakkereiser man får tilbake. |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
I 2020 fikk jeg dekket Airbnb boligen på reiseforsikring og ubenyttede returbilletter med fly. Har du spurt?
|
|
|
|
#377 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Og der kom beskjed om at siste snuppas reise er kansellert. 7 timer før avreise. MEN; de har bare kansellert siste halvdel av reisen. Vi er spent på om de mener at hun skulle reist til København uten noen plan for hva som skjer videre.
|
|
|
|
#378 |
|
Musk
Da var det vel ikke streik? Det er spesielle regler for reiseforsikring da. Under pandemien da det også var hauger av kanselleringer, fikk man dekket alt. |
|
|
|
|
|
#379 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg ville bare lagt ved ekstrakostnader, som kattepensjonat og leiligheter. Man får det i hvertfall ikke dekket om man ikke prøver. |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Fjellpiper
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Tenåringen billett til Oslo i morgen er kansellert. Vi kjøpte en billett til torsdag søndag formiddag siden vi så at det var den veien det gikk, spent på om de har begynt å fly igjen til da. Å kjøpe billetter med andre flyselskap er uaktuelt, alt er utsolgt eller vanvittig dyrt. |
|
|
|
![]() |
|
|