Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

SAS - risikosport, eller løser det seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-22, 13:18   #261
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men hvis man har booket t/r med SAS, og tur blir kansellert, så kanselleres vel retur automatisk? Vi har i hvert fall ikke bruk for den returen når de ikke har fått fraktet oss dit i utgangspunktet. Men jeg forstår jo at det ikke er slik for alle. Nå ble jeg veldig usikker her, på om vi må foreta oss noe?

Jeg endte opp med å sende spørsmålet i kvitteringsmailen på kravet vårt. Der stod det nemlig at vi kunne svare hvis vi hadde ytterligere informasjon til saken. Jeg må dog følge litt med når det nærmer seg avreisedato, hvis de ikke har kontaktet meg før det. Der fikk jeg også gitt beskjed om at vi antok å få dekket de standardiserte EU satsene for kansellert tur med EUR400 pr person.

Gammel 10-07-22, 18:48   #262
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Frøkna skal fly SAS Oslo-Bodø på tirsdag. Regner med det blir kansellert, så vi har allerede kjøpt ny billett én vei med Norwegian. Hvis SAS kansellerer, vil hun be om refusjon, ikke ombooke.

Så spørsmålet: Vet noen om hun kan kansellere bare den ene veien når det er en tur-returbillett, sånn at hun beholder returbilletten i tilfelle streiken er over til da? Helst uten å måtte sitte i telefonkø ...

SAS kansellerer bare en vei av gangen. Jeg ville bare ventet og sett om returflyet går eller ikke. Vi foretar oss ingenting nå og i appen står returen ennå. Hvis flyet går på returen tar vi det og så sender vi krav vedr. utreisa når vi er kommet hjem.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-22, 21:14   #263
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå er vi hjemme to dager for tidlig, og jeg lurer litt på hva jeg kan gjøre for å hindre at noen i TUI jobber rompa av seg for å finne reisealternativer og hotell til fire, når den opprinnelige hjemreisen vår i morgen sannsynligvis blir kansellert
Helst uten å sitte halve dagen i telefonen..

Kanskje sende dem en epost?

TUI har ikke så mange SAS-reisende, så pågangen er ikke like stor der som hos andre. Det tok 30 minutter før jeg fikk svar da jeg ringte dem for et par dager siden. Med telefonen på høyttaler så er det uproblematisk.

Fikk inntrykk av at streiketeamet startet jobben med å ringe passasjerene, så de kaster ikke bort mer tid enn det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-22, 21:19   #264
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Flyet vårt i morgen ble kansellert.
Tlf. til TUI var ikke åpen i dag, men jeg sendte dem info på Messenger, og fikk svar der, med takk for info, og lenke til skjema for krav om refusjon.

Gammel 10-07-22, 22:25   #265
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

SAS kansellerer bare en vei av gangen. Jeg ville bare ventet og sett om returflyet går eller ikke. Vi foretar oss ingenting nå og i appen står returen ennå. Hvis flyet går på returen tar vi det og så sender vi krav vedr. utreisa når vi er kommet hjem.

Takk for svar. Men hva hvis de ombooker henne på tirsdag? Hun trenger jo ikke det.

Gammel 10-07-22, 23:54   #266
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Da var ferien vår avlyst. Og nå er alt som er igjen dyrt og dårlig. Jeg vil til varmen!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-22, 23:58   #267
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Da var ferien vår avlyst. Og nå er alt som er igjen dyrt og dårlig. Jeg vil til varmen!

Så kjipt, Neket. Hvem skulle du reist med?

Gammel 11-07-22, 00:02   #268
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Så kjipt, Neket. Hvem skulle du reist med?

Ving, men med SAS-fly. Har utsatt resten av ferien i en uke, lever i håpet om at vi finner noe. Prøver å overtale mannen til at vi skal legge litt ekstra i budsjettet og ta en spontantur til Florida. Han er ikke helt enig.

Gammel 11-07-22, 00:16   #269
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ving, men med SAS-fly. Har utsatt resten av ferien i en uke, lever i håpet om at vi finner noe. Prøver å overtale mannen til at vi skal legge litt ekstra i budsjettet og ta en spontantur til Florida. Han er ikke helt enig.

Det er nok enklere å få fly til greie priser den veien. Kommer Ving til å komme med noen forslag kanskje eller hvordan funker det?

Og veldig leit, Neket Vi var heldige og fant det siste rommet på et Sunwing resort. Jeg aktet nemlig ikke å pakke en ny tur på egenhånd. Jeg ville at alt skulle være fikset etter et trykk

Gammel 11-07-22, 00:28   #270
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det er nok enklere å få fly til greie priser den veien. Kommer Ving til å komme med noen forslag kanskje eller hvordan funker det?

Og veldig leit, Neket Vi var heldige og fant det siste rommet på et Sunwing resort. Jeg aktet nemlig ikke å pakke en ny tur på egenhånd. Jeg ville at alt skulle være fikset etter et trykk

Nope, null forslag, bare en tusenlapp i avslag hvis jeg bestiller ny reise innen 14 dager.

Så bra det ordnet seg for dere!

Gammel 11-07-22, 00:28   #271
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjipt!

Dere kan få det varmt i Gdansk. Det er billig der ift mye annet. Albania? Mange skryter voldsomt.

Gammel 11-07-22, 00:49   #272
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så kjipt.
Håper det ordner seg for dere.

Gammel 11-07-22, 01:45   #273
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjipt!

Dere kan få det varmt i Gdansk. Det er billig der ift mye annet. Albania? Mange skryter voldsomt.

Jeg fikk nettopp opp bildeminner fra sommerferien i Gdansk og Sopot for noen år siden. Det var et flott sted, nydelige strender og kort flyreise. Men: Da vi var der var det ikke spesielt varmt. Og havet blir nok aldri Middelhavsvarmt.

Albania ble vi velsig begeistret for. Men det er noe helt annet enn Hellas og Spania, så klart.

Sist redigert av Timar : 11-07-22 kl 01:58.
Gammel 11-07-22, 07:38   #274
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg fikk nettopp opp bildeminner fra sommerferien i Gdansk og Sopot for noen år siden. Det var et flott sted, nydelige strender og kort flyreise. Men: Da vi var der var det ikke spesielt varmt. Og havet blir nok aldri Middelhavsvarmt.

Det kommer selvsagt an på hva man mener med "spesielt varmt", men langtidsvarselet sier mellom 21 og 27 grader i den nærmeste perioden, og mye sol. For meg er det perfekt.

Gammel 11-07-22, 10:28   #275
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det kommer selvsagt an på hva man mener med "spesielt varmt", men langtidsvarselet sier mellom 21 og 27 grader i den nærmeste perioden, og mye sol. For meg er det perfekt.

Ja, det høres perfekt ut. Den sommeren vi var der så var det genservær og ikke aktuelt med bikini og strandliv.

Det er jo en fordel, oppi alt det kjipe, at avreise er så nært forestående at værvarselet kan sjekkes.

Gammel 11-07-22, 11:52   #276
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du klarer å få et fly med British Airways, er det hetebølge nå og perfekte forhold ved stranda, da engelskmennene ikke har begynt ferien ennå.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 12:22   #277
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hetebølge? Skal den vare lenge?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 15:24   #278
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hetebølge? Skal den vare lenge?

Minst ut uka. Det er utgitt "heat-health alert".

Gammel 11-07-22, 15:26   #279
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Minst ut uka. Det er utgitt "heat-health alert".

Jeg har traumatiske minner fra glovarme englandssomre, så jeg håper det roer seg litt til vi skal dit om to uker.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 15:39   #280
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Standard

Så lenge det ikke blir for kjølig. Det er litt kjedelig å sitte inne og jobbe og stirre ut på det vakret havet her. Heldigvis får leiligheten morgensol, så innetemperaturen holder seg greit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.