|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Rockesøster
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Nå er har mitt gjeng som sitter i USA fått ombooking, det synes jeg var overraskende kjapt. Reiseruten blir en litt annen, men om de rekker flybytte på Gardis lander de faktisk hjemme ca. samme tid som opprinnelig planlagt.
|
|
|
#164 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg booket Norwegian og Flyr før sommeren. Avboooket en av to flyginger med SAS samtidig. Nå sitter jeg rolig i båten og ser an hvem vi skal kjøre hjem med, mulighet for kansellering på billettene vi har bestilt. Tok ingen sjanser.
|
|
|
#165 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vurderte det samme i går; må bare se om jeg finner passordet mitt.
|
|
|
#166 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Hvor lenge tror vi streiken varer da? |
|
|
|
|
|
#167 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
(Min utheving)
|
|
|
#168 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi reiser 15.juli med SAS, synes det er vanskelig og glede meg, både med tanke på streiken, evt konkurs og generelle kanselleringer. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
#170 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg mener at det ER uheldig at dette kommer midt oppe i en prosess hvor selskapet trenger å fremstå som attraktivt og fristende for verden rundt. Ikke minst de som har penger de ønsker avkastning på. Jeg mener også at det er en vesentlig forskjell på hvordan verdien av det (godt) organiserte arbeidslivet sees på internasjonalt, og så lenge man ikke bare kan lene seg på ulike myndigheter for friske penger, så vil streik og konflikt (og kanskje opplevd mangel på vilje til endring?) være en faktor som tas med i regnestykket.
|
|
|
#171 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg tenker at SAS-pilotene ikke er et godt eksempel på den nordiske modellen og et velgungerende trepartssamarbeid. De har i mange årtier drevet selskapet sitt mot konkurs ved å tvinge det til å bygge opp en enormt høy, og ikke på noen måte bærekraftig, kostnadsbase. Å gi etter for pilotenes krav vil være en dødsdom. Det er antagelig streiken også, så en omstrukturering av hele selskapet er nok uansett utfallet her. Og da ryker alle eksisterende avtaler, også de som per nå er ansatt i hoved-SAS.
|
|
|
#172 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Når det er sagt: Det er et temmelig skittent triks av SAS-ledelsen å benytte pandemien til å si opp mange piloter og så opprette to datterselskaper med andre betingelser for å ansette (billigere, og kanskje "snillere") piloter igjen når pandemien var over. Desperat, antagelig, men temmelig skittent. Og så hjelper det ikke at de betaler toppsjefen noe sånt som 25 mill. (EDIT, 12,5 mill er det visst)
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 05-07-22 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi er i Sardinia, og skal reise hjem onsdag om en uke- med sas. Er spent på hva som skjer, vi får ta det litt som det kommer…. Fint her da!
|
|
|
#174 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg kjenner bare at jeg er veldig glad vi bestilte billetter med flyr før alt dette oppstod. Prisen hadde nok vært en helt annen om vi skulle bestilt nå. Håper det ordner seg for alle som er på reisefot!
|
|
|
#175 |
|
Søt og rar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Lurer på om jeg skal kjøpe enveisbilletter hos Norwegian hjem, litt før vi egentlig skal hjem med SAS. Hvor stor er sannsynligheten for at det opprinnelige flyet vårt går er vel umulig å si.
|
|
|
#176 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi har billetter med SAS cityjet, men tenker at det kan skje at de også blir innstilt siden det er ei stund til vi skal dra. Men i verste fall får jeg kjøre til København. Alternative flybilletter var dyre, og å reise med buss eller tog nedover var innvikla og dyrt det og.
|
|
|
#177 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sjekk hvilken del av SAS som skal fly dere hjem. Hvis det er SAS Link, så er de ikke i streik.
|
|
|
|
#178 |
|
Søt og rar
|
Hm, hvordan finner man ut det?
|
|
|
#179 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvis det bare står SAS, så er det den delen som er i streik.
|
|
![]() |
|
|