Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-22, 11:02   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Begynner å nærme seg her ... I går var jentungen og jeg en runde i byen, for å planlegge/handle inn pynt o.l. Blomster kjøper jeg på Mester Grønn på fredag, kjøper bare masse forskjellig av diverse avskårne blomster i ulike farger, som de har på 3 for 2. Dama i butikken sa at de får inn ny levering fredag morgen. Så setter vi dem sammen i mange små vaser i ulik høyde. I tillegg gikk vi bananas i serviettstativene til Illums Bolighus og endte opp med flere ulike blomstermotiv (sammen med ensfargete grønne, litt større "tekstil"-lignende servietter). Kjøpte diverse lys i ulike fine farger, noen kubbelys i forskjellig størrelse og noen korte stakelys. Så det blir mildt sagt et fargerikt og blomstrende bord, slik jentungen vil ha det (guttungen bryr seg ikke, sier bare han er enig). I løpet av kvelden i går fikk jeg faktisk brettet alle serviettene. Alle de små glasskrukkene som skal fungere som bordkort har fått navneetikett (Dymo), og i går kveld fylte jeg og jentungen dem med smågodt. Bordplassering er ferdig planlagt. Har samlet sammen bilder i mappe som kjøres som slideshow underveis i selskapet (i starten, og mellom middag og kaker), og har fått melding om at fotobøkene er på vei, og kan hentes fredag.

Det som gjenstår nå er å skaffe guttungen bunadsko (kjøper med meg hjem i dag), hente utstyret jentungen skal låne og bruke i sin opptreden under seremonien, på skolen hvor de trener (hentes i ettermiddag, leveres i konsertsalen til generalprøven fredag), bake et par kaker (lager bunn til pavlova i dag, pyntes mellom seremoni og selskap lørdag, også baker jeg suksesskake, og guttungen oreokake, i morgen), handle inn blomster (fredag), stryke bunadskjorter (en nå og en da) og skrive tale (mannen har begynt så vidt). Ja, også re opp i kjellerstua hvor min mor og ene søster skal overnatte. Tenker vi skal klare å komme i mål.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.