Sv: Konfirmant 2022 (07)
Begynner å nærme seg her ... I går var jentungen og jeg en runde i byen, for å planlegge/handle inn pynt o.l. Blomster kjøper jeg på Mester Grønn på fredag, kjøper bare masse forskjellig av diverse avskårne blomster i ulike farger, som de har på 3 for 2. Dama i butikken sa at de får inn ny levering fredag morgen. Så setter vi dem sammen i mange små vaser i ulik høyde. I tillegg gikk vi bananas i serviettstativene til Illums Bolighus og endte opp med flere ulike blomstermotiv (sammen med ensfargete grønne, litt større "tekstil"-lignende servietter). Kjøpte diverse lys i ulike fine farger, noen kubbelys i forskjellig størrelse og noen korte stakelys. Så det blir mildt sagt et fargerikt og blomstrende bord, slik jentungen vil ha det (guttungen bryr seg ikke, sier bare han er enig). I løpet av kvelden i går fikk jeg faktisk brettet alle serviettene. Alle de små glasskrukkene som skal fungere som bordkort har fått navneetikett (Dymo), og i går kveld fylte jeg og jentungen dem med smågodt. Bordplassering er ferdig planlagt. Har samlet sammen bilder i mappe som kjøres som slideshow underveis i selskapet (i starten, og mellom middag og kaker), og har fått melding om at fotobøkene er på vei, og kan hentes fredag.
Det som gjenstår nå er å skaffe guttungen bunadsko (kjøper med meg hjem i dag), hente utstyret jentungen skal låne og bruke i sin opptreden under seremonien, på skolen hvor de trener (hentes i ettermiddag, leveres i konsertsalen til generalprøven fredag), bake et par kaker (lager bunn til pavlova i dag, pyntes mellom seremoni og selskap lørdag, også baker jeg suksesskake, og guttungen oreokake, i morgen), handle inn blomster (fredag), stryke bunadskjorter (en nå og en da) og skrive tale (mannen har begynt så vidt). Ja, også re opp i kjellerstua hvor min mor og ene søster skal overnatte. Tenker vi skal klare å komme i mål.