Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-22, 20:37   #401
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket prøvelapp, og nå stemmer strikkefastheten. Muligens en maske for lite (skal være 25, noen ganger teller jeg 24, noen ganger 25), men har regnet ut at det blir max 3-4 cm videre, så det tåler jeg. Så satser jeg på at det også stemmer når det blir mønster.

Gammel 10-04-22, 23:06   #402
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har tatt fram en gammel UFO, en barnekoite i rester av alpakka. Har kun vrangbord på ene ermet, festing av tråder, klippe opp og knappestolpen igjen. Regner med at jeg kan få den ferdig i løpet av påsken. Også strikker jeg på et par gensere, en til meg og en til datteren.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-04-22, 08:23   #403
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på å strikke PetiteKnit Stockholm Sweater med v-hals i lysegrå dobbel silk mohair.
Har kjøpt garn til Ankers Tee og Ankers trøye i henholdsvis hvit og pistasj.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 11-04-22, 08:29   #404
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker Pickles sin Oslodress.
Hundre år siden sist, nå kløner jeg med om det skal være fellinger på på den ene siden av stolpen…

Gammel 11-04-22, 12:02   #405
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Etter at de siste prosjektene mine har vært i ren ull, så er det en overgang med alpakka... Glattere, og jeg hater alltid de første 2-3 omgangene på strikketøy. Blir mye bedre når jeg liksom har litt mer å holde i.

Gammel 18-04-22, 09:33   #406
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Bare ett erme igjen.

0976CC6D-FF14-4764-9A14-730E1A62E4E7.jpg

Gammel 19-04-22, 07:49   #407
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nydelig, Camonilla!

Jeg har strikket en oransje Friday slipover i påsken (fikk bittelitt for lite garn så jeg må ut og kjøpe et nøste til i dag). I tillegg er jeg godt i gang med en April Cardigan i fargen marsipan

Gammel 19-04-22, 08:25   #408
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Nydelig, Camonilla!

Jeg har strikket en oransje Friday slipover i påsken (fikk bittelitt for lite garn så jeg må ut og kjøpe et nøste til i dag). I tillegg er jeg godt i gang med en April Cardigan i fargen marsipan

Tusen takk.

April Cardigan har slått på min liste lenge, kanskje jeg skulle hatt ett sommerprosjekt..

Gammel 19-04-22, 08:34   #409
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i ferd med å avslutte Spot Sweater. Som jeg ikke har blitt helt fornøyd med, for ermene går så langt ned mot midjen at den aldri vil kunne brukes inni noen jakke.

April Cardigan ser ut som et perfekt neste prosjekt. Jeg er alltid skeptisk når det kommer til prosjekter som må "avsluttes"; altså knapper eller glidelåser. Men dette ser faktisk overkommelig ut.

Gammel 19-04-22, 10:51   #410
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

April cardigan er veldig gøy å strikke, man må bare ta et magadrag for å lage knappestolper/halskant. Trøsten er at når maskene er plukket opp, er det ikke så mye jobb igjen.

Jeg har en Champagne Cardigan liggende som lider under akkurat det der, jeg har aldri orket å gjøre jobben med å plukke opp alle maskene til kanten rundt. På den er strikkingen en del mer jobb, men bøygen er faktisk å plukke opp alle maskene. Kanskje denne uka!

Gammel 19-04-22, 12:46   #411
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

April cardigan er veldig gøy å strikke, man må bare ta et magadrag for å lage knappestolper/halskant. Trøsten er at når maskene er plukket opp, er det ikke så mye jobb igjen.

Jeg har en Champagne Cardigan liggende som lider under akkurat det der, jeg har aldri orket å gjøre jobben med å plukke opp alle maskene til kanten rundt. På den er strikkingen en del mer jobb, men bøygen er faktisk å plukke opp alle maskene. Kanskje denne uka!

Jeg valgte April i stedet for Champagne pga dobbeltstrikkede knappestolper. Det tror jeg ikke at jeg tør å kaste med ut i, men det er veldig fint hvis man får det til

Jeg strikker i KFO merino og silk mohair. Nydelig garn synes jeg!

Gammel 19-04-22, 13:09   #412
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbeltstrikkede knappestolper gikk som en lek på IngenDikkedarer-cardigan. Men April strikkes i blandingen Sunday og Tynn Silk Mohair, mens Champagne strikkes i Double Sunday og Tynn Silk Mohair. Jeg liker at slike plagg ikke blir så altfor tykke, og sa er April cardigan å foretrekke.

(Og så synes jeg det er hakket penere når det ikke er sånn tykk raglanstripe ved ermene.)

Gammel 19-04-22, 13:23   #413
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Lurer på om jeg ikke skal forsøke meg på Ingrid sweateren, men jeg "orker" ikke mer mohair og stikk med to tråder nå. Har sett at det er flere som har hatt suksess med å strikke den i Drops tweed, problemet mitt er da at jeg er så håpløs på å regne om hvor mye garn jeg trenger. Men kan det være feil å ta utgangspunkt i løpemeteren til Double sunday multiplisere den med antall nøster også dele på løpelengden til tweed. Eller blir dette helt feil da Double sunday strikkes sammen med silk mohair?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 19-04-22, 14:26   #414
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det funker som fjell, Frøy!

Gammel 19-04-22, 14:27   #415
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Dobbeltstrikk er forresten ikke vanskelig - det ser mye mer fancy ut enn det er vanskelig!

Gammel 20-04-22, 12:42   #416
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Da var garn til Ingrid genser til meg selv bestilt samt garn til Oder genser til guttungen. Fremdeles var det penger igjen på gavekortet jeg fikk for en strikkejobb for Strikkemekka.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 20-04-22, 12:53   #417
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er endelig ferdig med selbuvottene på pinne nr 2. Det blir lenge til jeg strikker med tynt garn igjen.

Skal legge opp til et par sokker til en kollega som skal pensjonere seg.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 20-04-22, 14:09   #418
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg er endelig ferdig med selbuvottene på pinne nr 2. Det blir lenge til jeg strikker med tynt garn igjen.

Skal legge opp til et par sokker til en kollega som skal pensjonere seg.

Fine sokker, Jålebeinet! Hva heter de?

Gammel 20-04-22, 15:02   #419
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Fine sokker, Jålebeinet! Hva heter de?

De heter Galder https://www.ravelry.com/patterns/library/galder

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 20-04-22, 15:08   #420
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

De heter Galder https://www.ravelry.com/patterns/library/galder

Takk De havnet på favorittlista

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.