|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?Jeg har biler til de dør, og har vært på 8 reiser på mine snart 49 år som innebar fly Tur-retur. Ferierer stort sett hjemme eller kjører til familie nordpå. Har ikke hytte eller tilgang på lånehytter heller.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?
Nei, det er faktisk ikke noe vanskelig å unngå i det hele tatt. De som må fly av medisinske årsaker, vet at dette ikke gjelder dem. Akkurat som jeg på ingen måte tar det til meg at det nevnes mindre bilkjøring når mannen min har kjørt frem og tilbake til sykehuset hver eneste dag for å besøke meg, i en periode vi ble sterkt frarådet å kjøre kollektivt fordi jeg ikke hadde noe immunforsvar. Oppfordringen om mindre bilkjøring/flyreising handler ikke om sånne som meg/oss i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?
Men en ting jeg virkelig brenner for og som mannen min endelig har klart å få gehør for etter denne pandemien er å unngå alle disse unødvendige flyreisene i jobbsammenheng.
![]() |
|
|