Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-22, 14:54   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Jeg har prøvd å leve i tråd med de fleste av disse punktene på ulike tidspunkt de siste årene. Jeg tenker at det ikke kan stå på viljen til hver enkelt. Det er for krevende. Flyreiser er for eksempel et svært vanskelig punkt i min familie, som skaper konflikter. Jeg tenker at vi trenger politiske tiltak og virkemidler som gjør det enkelt og nødvendig å handle på en måte som er innafor de politisk vedtatte målene om å begrense klimaendringene til maks 2 grader, ikke at hver enkelt av oss skal ta de valgene selv. Så lenge billige flyreiser spres med avsagt hagle utover markedet, klær koster mindre i faktisk kronepris enn de gjorde for 30 år siden og det koster med å reparere elektronikk enn å kjøpe ny så vil forbruket bli deretter. Selv om folk egentlig vil noe annet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.