Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dere som har hatt / skal ha konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-22, 18:51   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har hatt / skal ha konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Wow, dette er ny informasjon for meg! Det tror jeg faktisk jeg skal spandere på meg å få gjort.

Det er ikke alle bunader det er mulig å gjøre dette på, og prisen vil naturligvis variere. Jeg kan bunader fra Gudbrandsdalen og der er det en grei sak å bytte deler av bunaden på de som ikke er helbroderte.

Ellers en generell anbefaling siden vi likevel er litt utenfor opprinnelig tema! Uansett hva du skal få gjort med bunaden din, stort eller smått! Bruk fagfolk og da aller helst noen som kan DIN bunad. Senest forrige uke fikk jeg inn en brodert bunad opprinnelig sydd lokalt i Gudbrandsdalen, men endret/omsydd på en bunadsystue i Oslo. Arbeidet kan best beskrives som hærverk. Bunaden blir aldri slik den skal være igjen blant annet fordi det er klippet innsnitt i et brodert liv. Det finnes flere bunader i Norge der dette er vanlig, men det skal ikke gjøres slik på denne bunaden og det burde systua visst. Dette er et skrekkeksempel, men jeg har hatt flere bunader inne i det siste der det er gjort endringer av noen som ikke vet hva de driver med og noen av disse er irreversible. Det kan godt være at vedkommende er en god skredder, eller er god på bunader fra andre steder i landet, men det betyr ikke at man kan alle bunader. Bunad er kostbare plagg, så vær kritisk til hvem du setter bort en jobb til.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.