Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Margarin og laktosefri

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-22, 13:14   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Nei, la nå for all del være å ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden. Det hadde jo vært for galt om det ble kake/boller på de barna med laktoseintoleranse også. Det viktigste er jo at dine barn får mye å velge i!

Sorry, men slike klager som dette provoserer meg. Jeg har stått på ganske mange tilstelninger i barnehage, skole og andre steder med barn som ikke kan velge annen kake enn den jeg har laget, mens de fleste andre ungene kan velge fritt på bugnende kakebord eller påleggsfat. Det er så utrolig kjipt å se skuffelsen når slikt skjer. Jeg hadde alltid med noe selv som vi visste hun kunne spise, men det er så utrolig nye mer stas å få noe som ikke er medbrakt hjemmefra (slik det stort sett var på de fleste bursdager osv) og ikke minst var det stas å kanskje kunne velge mellom 2-3 forskjellige kaker, ikke bare mammas sjokoladekake. Det hjalp jo heller ikke stort når køen fram til kakebordet var lang og den ene kaken hun kunne spise (som jeg hadde bakt) var oppspist av barn og voksne uten allergier. Den så jo fristende ut. Det er nemlig slik at alle kan spise laktosefritt eller melkefritt. Da tenker jeg at man gjerne kan ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden ved å lage gode allergivennlige alternativer selv om man ikke har allergiske barn selv og at man da gjør det ordentlig slik at ungene slipper å bli syke av mat de trodde var trygg å spise. Det skulle egentlig bare mangle!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.