Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-22, 07:45   #381
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Wow, så fin mariusgenser. Utrolig flott.

Gammel 14-03-22, 08:54   #382
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har de siste 8 månedene strikket disse fra PetiteKnit:
En Maude Tee, en Novice Cardigan, to Balloon Sweater.

Og så to Anne Wenzel Spot Sweater.
Og en stor genser til sønnen min av resten av restene fra disse.

Og et babysett.

Nå begynner jeg på et Mammas sjal fra Bystrikk.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 18-03-22, 10:51   #383
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med genser, deler bilde fra facebook og det ble rimelig gigantisk så beklager det:

Håndballgenser strikket i Lima fra Europris. Gratis oppskrift: https://trysilgarn.europris.no/.../e...andballgenser/

Gammel 18-03-22, 22:47   #384
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Magica: Akkurat sånn har jeg og.
Svigermor strikket den til mannen min på 80 talle, uten raglan.

Gammel 19-03-22, 08:42   #385
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Stilig genser, Magica!

Jeg er nettopp ferdig med første julegave. Til en fargeglad mottaker:

84A1B790-A19C-4E0B-971B-F7CFDFE8DF83.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-03-22, 09:25   #386
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare et erme igjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 17DE8744-195D-4343-AC4B-5BC4E4FAF963.jpg (14,0 KB, 250 visninger)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 20-03-22, 12:14   #387
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

4 cm vrangbord igjen, så er bregnegenseren min ferdig. Den blir fin! Mulig jeg forlenger ermene litt i tillegg, men i så fall gjør jeg bare vrangborden der litt lengre, så det er fort gjort.

Gammel 21-03-22, 08:38   #388
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

[IMG][/IMG]

Dette er sjalet jeg heklet til min mams.
Nå er jeg i gang med en liten påske kanin.

Gammel 21-03-22, 10:03   #389
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i avslutningen på zippergenser til meg selv, og har startet på en kopi av Devold sin Svalbardgenser, inspirert av Fløyel. Jeg har gått for å strikke den usymmetrisk i mønsteret som originalen, det går over 20 masker og 29 runder, så det er en herlig konsentrasjonsøvelse. Det er lenge siden sist jeg strikket mønster og jeg koser meg. Håper det fortsetter, for jeg har bare strikket ca halvveis til armhulen og huset er allerede fullt av misunnelige sjeler som også vil ha.

Gammel 21-03-22, 10:35   #390
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dette sjalet (i denimblått) som tv-strikketøy, går veldig fort unna på pinne nr 6.
https://bystrikk.no/mammas-sjal-natur.html

Og så holder jeg på med en Novice Cardigan i restegarnstriper, klarer ikke helt å bestemme meg når det gjelder om den blir fin eller litt voldsom.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 21-03-22, 10:50   #391
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

To par sokker gitt i bursdagsgave, holder nå på med tykkere helt plain raggsokker.

F1049B4D-167E-4B25-AE03-E4D3837328C6.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 21-03-22, 18:55   #392
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg modellstrikker votter og det klikker snart for meg. Jeg får de ikke til å stemme på størrelse. Jeg har heller ikke votteblokker så jeg får ikke sett om det er mulig å blokke de den siste halve cm som mangler. Den ene har jeg strikket tre ganger så nå får det bli som det blir tenker jeg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 09-04-22, 09:45   #393
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Da kan påsken starte

EA6E304D-E3CF-4CA7-B8DD-ACBBD4F387DD.jpg

Gammel 09-04-22, 10:01   #394
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Gult er kult!

Jeg strikker sengeteppe til gjestgiveriet og jobber nå på rundpinne 20 med halvannen meter streng...

Gammel 09-04-22, 10:05   #395
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Jeg strikker kaffesokker.

0C692525-875C-4479-80DC-FAE31725EC1E.jpg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 7B0594DF-0921-41E7-BD3F-9661F745D115.jpg (14,7 KB, 6 visninger)
Retz er ikke aktiv  
Gammel 09-04-22, 10:16   #396
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De var utrolig fine, Retz!

Jeg er i gang med zipper nr 4, denne gang i nydelig, myk naturhvit til Bonusdatteren. Har også startet på sweater no 15 i orange merino til meg selv.

Svalbardkopien ble så din at jeg har fått bestillingsliste.

Gammel 10-04-22, 18:29   #397
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Den så veldig diger ut mens jeg strikket den, men den ble ikke verst til minsten. Hun var iallefall veldig fornøyd.

Det virker som om jeg har begynt å strikke løsere det siste året eller så... Jeg har alltid hatt veldig riktig strikkefasthet før, men nå, når jeg er ferdig, så blir plaggene litt breiere enn oppgitt. Har jo strikket i over 30 år, så rart om strikkefastheten min har endret seg så mye.

Skal prøve meg på en genser til meg selv nå, i alpakka fra Dale. Aldri strikket med det garnet før, så det blir prøvelapp, og ev den minste av de to størrelsene jeg er midt mellom, men med lengden på den største (er lang i ryggen).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220410_162626_resize_97.jpg (256,0 KB, 43 visninger)
Gammel 10-04-22, 18:30   #398
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Så fine sokker. Måtte blitt te-sokker til meg, som ikke liker kaffe.

Gammel 10-04-22, 19:06   #399
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Så fin genser, Svanen! Eieren ser veldig stolt ut .

Jeg gjør ting jeg ikke kan, og det er å forlenge en genser jeg har strikket til meg selv. Det ble noen stygge ord før jeg var i siget med pinnene, men nå er det bare plankekjøring.

Etter det, tror jeg at jeg vil strikke en vest til meg selv, eller kanskje yngste datteren.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 10-04-22, 19:30   #400
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med Tromsø-hoodie nr. 4. Går fort å strikke, men kjedelig å strikke så mange.

007 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.