Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass til barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-22, 13:58   #21
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Joda, men jeg har opplevd så enormt mye negativitet og guilt tripping fra den kanten. Aldri noen spørsmål om hvordan barna har det. Jeg klarer ikke å bry meg så veldig må jeg innrømme ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 13:59   #22
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg skjønner også at det blir uforutsigbart for besteforeldrene. Er det ikke mulig å følge med for å få en time før?

Det kan jeg selvsagt, men jeg vil helst bestille pass etter at de har fylt år.

Gammel 17-03-22, 14:01   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det kan jeg selvsagt, men jeg vil helst bestille pass etter at de har fylt år.

Også hvis det innebærer at de ikke treffer bestefaren sin? Han er sikkert villig til å betale for disse passene hvis du spør.

Jeg håper du skjønner hvor heldige jentene er som har en farfar som virkelig ønsker å ta del i livet deres. (Det er ikke alle forunt, for å si det sånn.)

Gammel 17-03-22, 14:28   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg uenig med deg, frukt. Hvis det først er bestemt at barna skal reise over i ferien, synes jeg du er nødt til å forsøke å skaffe dem en tidligere passtime. Det er et ansvar man har som foreldre i forhold til forutsigbarhet både får besteforeldre og barna.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 14:35   #25
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Det er ikke noe som er bestemt. Det er noe bvt og fosterhjemmet har snakket om, men glemt å snakke med meg om. Farfra og tante kan komme hit, det har de råd til. Jeg har ikke råd til å reise, og er avhengig av spandabel far. Men jeg skal sjekke om det dukker opp ledige timer før. Det kan forøvrig bli vanskelig å få til all den tid barna ikke bor hos meg enda ...

Gammel 17-03-22, 14:36   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, men det er det ikke lett å forstå når du skriver at bestefar blir skuffet fordi sent pass fremstår som et mulig hinder. Her bør det jo først avgjøres om det blir en tur før han henger seg opp i passet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:29   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge varer pass til barn under 10 år?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:31   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor lenge varer pass til barn under 10 år?

3 år.

Og 5 år for de over 10, og 10 år for de over 16.

Gammel 17-03-22, 16:40   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skjønner jeg godt at du vil vente, Frukt. Å måtte fornye pass er ikke bare en økonomisk utgift, det er også en praktisk utfordring mange steder.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:40   #30
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

De vurderer forøvrig å komme hit i juni, men det er ikke lett å planlegge noe når jeg ikke aner hvordan situasjonen er da. Får ta det opp på neste møte.

Jeg vil selvsagt at barna skal få ha kontakt med den siden av familien, men jeg vil ikke bruke all ferien på det sånn som før. Og det at alt virker å handle om deres behov, at det er de det er mest synd på oppi alt dette, gjør meg sur.

Sist redigert av frukt : 17-03-22 kl 16:47.
Gammel 17-03-22, 16:49   #31
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Da skjønner jeg godt at du vil vente, Frukt. Å måtte fornye pass er ikke bare en økonomisk utgift, det er også en praktisk utfordring mange steder.

Har fått time i Eigersund, og det er en time å kjøre, så om det hadde vært en skoledag hadde de gått glipp av mye. Det var så mye enklere før da vi bare kunne stikke innom lensmannskontoret her i byen.

Gammel 17-03-22, 19:17   #32
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg tåler nok ekstra lite fordi jeg får så mye negative tilbakemeldinger ellers også.

Gammel 17-03-22, 23:19   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg håper du skjønner hvor heldige jentene er som har en farfar som virkelig ønsker å ta del i livet deres. (Det er ikke alle forunt, for å si det sånn.)

Jeg har ikke sjekket, men det kan hende barnas farmor er interessert i å ta del i barnas liv, hvis jeg flyr dem til Spania for henne. Det er dog ikke interesse nok til at jeg hadde lagt veldig mange pinner i kors for å få det til. Hun kan komme hit når som helst, det ville vært veldig mye lettere.

Gammel 18-03-22, 16:05   #34
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Også hvis det innebærer at de ikke treffer bestefaren sin? Han er sikkert villig til å betale for disse passene hvis du spør.

Det er ikkje alle relasjoner det er verdt å stå på pinne for å oppretthalde, sjølv om det er snakk om interesse frå ein part, altså! Bare så det er sagt. Det er mange tilfeller der grensesetting er heilt nødvendig.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-22, 17:47   #35
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er ikkje alle relasjoner det er verdt å stå på pinne for å oppretthalde, sjølv om det er snakk om interesse frå ein part, altså! Bare så det er sagt. Det er mange tilfeller der grensesetting er heilt nødvendig.

Akkurat det har jeg jo også skrevet om før. Inntil jeg for et par år siden begynte å sette foten ned gikk omtrent alt av ferier med til å få besøk fra, eller å reise til England. Det ble for mye.
Det er noen år siden sist barna var i England, så jeg kan forstå at de gjerne vil ha de på besøk, men det skyldes jo korona. Og jeg tillater meg å være litt ego altså. Livet har ikke vært lett de siste årene, og hvis barna endelig får flytte hjem i løpet av sommeren har vi mer enn nok å gjøre, så det beste hadde vært om farfar og tante kom hit synes jeg. Men klarer jeg å få time til pass tidligere i juli kan vi jo vurdere å reise.

Gammel 18-03-22, 17:53   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi de ikke dra til Norge? Det kunne de godt ha gjort om det var viktig for dem med en relasjon. Denne sommeren skjønner jeg det kan bli mye for dere alle å reise for mye.

Generelt kan det vel være verdifullt for barn å ha en relasjon til "svigerfamilie" og vis a versa, siden faren ikke er inn i bildet, (og heller ikke bør være det.) Jeg kan jo også forstå en familie i et annet land/landsdel, som ikke en gang har kontakt med sønnen sin, ønsker å ha kontakt med barnebarn. Det kan være en resurs for barna.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-22, 17:56   #37
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Farfar har sagt at de kanskje kan komme i mai eller juni. Men de vil jo veldig gjerne at barna skal komme dit også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.