Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-22, 08:50   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kringen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Ja. Såpass mye at det påvirker hverdagen i stor grad. Vi lever i en form for limbo nå. Gården går i minus hver eneste måned og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Jeg har vært på både TINE og faglag for vi driver en produksjon som er svært «langtids». Valg vi gjør nå får ofte ikke konsekvenser før om 2-3 år.
Jeg river meg mentalt i håret for jeg vet ikke om vi må slakte alle dyra i oktober og dermed være arbeidsledige begge to og evt hvordan vi planlegger for det. Eneste «rådet» vi får fra bank og faglag er å be om betalingsutsettelser og ta opp nødlån.
Jeg skal da vel faen ikke ta opp NØDLÅN for å få produsere mat!!!!

Vi har fått økte utgifter som langt overgår det vi har hatt i overskudd og for hver mnd vil det bli verre. Skal vi gjødsle som normalt (ved en tilfeldighet fikk vi kjøpt gjødsel i høst) eller skal vi selge den til neste tredobbel pris? Skal vi legge alt fôret i rundballer slik at det er lett å selge? Skal vi i det heletatt parre ammekuene? Å få solgt livdyr i høst vil bli umulig så vi må forberede oss på at alt må slaktes.

Jeg er også dypt bekymret for venner jeg vet har det tyngre enn oss. Jeg er redd for at dette kommer til å koste liv.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.