Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krig i Europa i 2022?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-22, 08:45   #381
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Jeg kjenner at hysteriet jeg hadde for atomkrig som tenåring blusser opp. Jeg prøver å trøste meg selv med at INGEN er vel så korttenkte at de synes det er lurt å starte. Men jeg blir mer og mer nervøs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 09:15   #382
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Trenger vel ikke atomkrig når man bare kan bombe kjernekraftverk…

Dette skremmer meg;
https://www.dagbladet.no/nyheter/vil...tator/75509817
Gi Putin enda mer makt og kontroll.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 09:25   #383
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja eventuelt bare å bombe atomkraftverket. Bli ikke mindre hysterisk av det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 09:55   #384
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Atomkrig tror jeg ikke det blir sånn helt i dag i alle fall. Men bombe kjernekraftverk holder i massevis, og jeg er ikke trygg for hva de finner på kommende natt heller (for man bomber i hovedsak om natta????)

Gammel 04-03-22, 12:05   #385
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trevor Noah er presis, som vanlig:

https://www.facebook.com/587253335/v...25454729354596

Gammel 04-03-22, 12:29   #386
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er nettet nede/stengt/kontrollert av Russland i Ukraina nå?
Jeg har sett en del på storys på snap derfra. Men nå er alt borte?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:58   #387
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er nettet nede/stengt/kontrollert av Russland i Ukraina nå?
Jeg har sett en del på storys på snap derfra. Men nå er alt borte?

Lurte på det samme, ikke noe aktivitet på Snapkartet i Ukraina.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:07   #388
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I DAG ble endelig denne krigen i UKRAINA tema i lunsjen, det ar tatt noen dager, for å si det sånn... Hvordan er det med dere andre, snakkes det om?

Sist redigert av Malama : 04-03-22 kl 13:20. Årsak: Edit: Korr land, men vi snakket mest OM Russland så det ble bare krøll.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:11   #389
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I DAG ble endelig denne krigen i Russland tema i lunsjen, det ar tatt noen dager, for å si det sånn... Hvordan er det med dere andre, snakkes det om?

Dere er kommet så langt at dere anser Ukraina som en del av Russland?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:12   #390
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I DAG ble endelig denne krigen i Russland tema i lunsjen, det ar tatt noen dager, for å si det sånn... Hvordan er det med dere andre, snakkes det om?

Ikke så mye på jobb - heldigvis, vil jeg si. Jeg hadde ikke kost meg i lunsjen om dette hadde vært et tema. Jeg setter virkelig ikke likhetstegn mellom å ikke snakke om det og å ikke bry seg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:13   #391
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg leste dette ti ganger minst, før jeg så hva du siktet til. :hjernen er alene:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:14   #392
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke mye fysisk på min jobb, men generelt er ikke politikk et tema - vi jobber på tvers av mange land, og stort sett på Teams, så folk foretrekker å trå varlig.

Mange av de i Baltikum kan jo være russiske, for alt jeg vet. Halvparten av innbyggerne i for eksempel Riga er vel russere.

Gammel 04-03-22, 13:14   #393
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hehe, det ble snakk om krigen i Ukraina, men snakket var mer om Russland , og hvorfor russere ikke gjør opprør

Gammel 04-03-22, 13:14   #394
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi påvirkes av krigen i jobben, så det er vel det som står høyest på agendaen. Men jeg forstår jo litt dette med å ikke snakke om det i lunsjen, jeg kan også sette pris på et lite avbrekk fra bekymringene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:16   #395
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ikke mye fysisk på min jobb, men generelt er ikke politikk et tema - vi jobber på tvers av mange land, og stort sett på Teams, så folk foretrekker å trå varlig.

Mange av de i Baltikum kan jo være russiske, for alt jeg vet. Halvparten av innbyggerne i for eksempel Riga er vel russere.

Vi er klinisk fritt for alt annet enn etnisk rene nordmenn her. Og det var totalt fire av oss. JEg vet at ingen av dem er russere, gitt. En med Trump-holdninger, men generelt er også han av oppfatning t ette er en krig, og ellers var han veldig stille. Uvanlig stille, hmm...

Gammel 04-03-22, 13:18   #396
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Vi påvirkes av krigen i jobben, så det er vel det som står høyest på agendaen. Men jeg forstår jo litt dette med å ikke snakke om det i lunsjen, jeg kan også sette pris på et lite avbrekk fra bekymringene.

Jobben er mitt avbrekk. Jobben min påvirkes ikke.

Det begynte med pris på ost, og via den yrkesskadede fyren som har et så detaljert regnskapet at det ikke går bra når kona kjøper mye *insert produkt de bruker mye av* på tilbud, for det velter budsjettet hans,, da videre til beredskapslager, og atomkraften og ja, så var vi der.

Gammel 04-03-22, 13:19   #397
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke så mye på jobb - heldigvis, vil jeg si. Jeg hadde ikke kost meg i lunsjen om dette hadde vært et tema. Jeg setter virkelig ikke likhetstegn mellom å ikke snakke om det og å ikke bry seg.

Det gjør virkelig ikke jeg heller altså, jeg er bare så vant til at det snakkes om... vel, alt som skjer på tv i lunsjen her jeg jobber. Og da ble det rett og slett rart at det ikke har vært snakket om før. Men det er kanskje ikke rart. JEg vet ikke.

Jeg regner med alle bryr seg og vet alle følger nyheter og er oppdatert altså.

Gammel 04-03-22, 13:23   #398
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, det ble snakk om krigen i Ukraina, men snakket var mer om Russland , og hvorfor russere ikke gjør opprør

En god del russere gjør opprør, men de ender jo i fengsel. (Ikke alle, men noen av dem.)

Ikke at det er helt kildekritisk, men jeg så nylig en video på instagram av en russisk bestemor som måtte ha passert 90 som ble arrestert fordi hun deltok i et demonstrasjonstog og holdt oppe en plakat hvor hun tydeligvis var sterkt uenig med Putin. Jeg kan ikke russisk, så jeg kunne ikke lese hva det stod.

Gammel 04-03-22, 13:31   #399
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I DAG ble endelig denne krigen i UKRAINA tema i lunsjen, det ar tatt noen dager, for å si det sånn... Hvordan er det med dere andre, snakkes det om?

Det var første punkt på agendaen på allmøtet i går og det ligger mange postinger på intranettet også, både om hvordan ukrainske kolleger (som jobber i Polen) har fått hjelp til å hente ut familiene sine og innlosjere dem med alt de trenger, om hvordan dette påvirker næringslivet naturligvis og selvfølgelig innsamlingsaksjonen jeg nevnte som eksempel i den hjelpe-Ukraina-tråden. Vår ukrainske kollega sa også noen ord. Så ja, hos oss er det et viktig tema.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 13:35   #400
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

En god del russere gjør opprør, men de ender jo i fengsel. (Ikke alle, men noen av dem.)

Ikke at det er helt kildekritisk, men jeg så nylig en video på instagram av en russisk bestemor som måtte ha passert 90 som ble arrestert fordi hun deltok i et demonstrasjonstog og holdt oppe en plakat hvor hun tydeligvis var sterkt uenig med Putin. Jeg kan ikke russisk, så jeg kunne ikke lese hva det stod.

Ja, jeg var den som fremholdt det argumenetet, mens en kollega mente at om bare ti prosent av beboerene i moskva gikk ut i gatene var de for massivt mange til at politiet kunne ta dem, så det måtte jo bare funke.

Ja, de er mange. Men 1)de fores med helt andre "nyheter" såmange tror et jo ikke engang. og 2)de er redde. De har vokt opp i en helt annen kultur ang "ytringsfrihet" enn oss, de bare snakker ikke om sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.