Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-22, 19:24   #721
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg ergrer meg over folk som bare må parkere klin inntil bilen min, på førersiden selvfølgelig, når det er masse ledige plasser, og jeg bevisst har parkert sånn at jeg ikke har biler ved siden. Er det flaut å ikke parkere ved siden av noen eller?

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-03-22, 19:33   #722
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir gal sv å mase om det samme hele tida, dag ut og inn....

Gammel 02-03-22, 07:41   #723
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg er blitt satt I en situasjon med et ansvar og informasjon jeg synes ikke jeg skal ha eller ønsker. Eller har overskudd til. Dette må jo håndteres og det er barn involvert. Pendelen svinger selvsagt i bare én retning pga sistnevnte.

Gammel 02-03-22, 08:17   #724
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Blæh ... gøy å komme på praksisplassen og få beskjed om at jeg gjorde en feil sist så nå må jeg sende masse eposter for å nøste opp i det. Han som passer på meg er flink til å fortelle meg hva jeg gjør feil, men dårlig på å gi ros. Jeg gjør så godt jeg kan, sjekker og dobbeltsjekker, men allikevel blir det feil.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 08:26   #725
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

At jeg nå må bruke 1-1 1/2 time i møte med barnevernet, hvor vi ikke får gjort en dritt, fordi problemene er på skolen og ikke hjemme. Den tiden skulle jeg veldig gjerne heller brukt på skolearbeid eller jobb.
Greit nok at jeg jobber når jeg har mulighet, hjemmefra, men det er disse morgentimene jeg er mest effektiv, og sitter igjen med mest pr time.

Og jeg skjønner jo at det er viktig og at ungene kommer først, og det gjør de da virkelig her i huset også, men hadde vært greit om vi kunne brukt tiden på noe matnyttig, istedenfor å sitte og snakke om alt som andre burde ha gjort, men ikke gjør. Og som vi ikke kan gjøre noe med anyway.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 09:24   #726
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke undervisning, så jeg bestemte meg for å jobbe hjemme pga. drittvær (regn, våt is). Men jeg tenkte ikke på at mannen min har fri, og han hoster og harker og stønner, og det trenger gjennom selv de sterkeste lyddempende hodetelefoner.

Gammel 02-03-22, 09:29   #727
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har ikke undervisning, så jeg bestemte meg for å jobbe hjemme pga. drittvær (regn, våt is). Men jeg tenkte ikke på at mannen min har fri, og han hoster og harker og stønner, og det trenger gjennom selv de sterkeste lyddempende hodetelefoner.

Velkommen til mitt hjemmekontor.. Og nå runder vi straks TO ÅR!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 09:34   #728
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Velkommen til mitt hjemmekontor.. Og nå runder vi straks TO ÅR!

Grøss. Det er like før jeg pakker sammen og drar på jobb, men jeg VET at det er idiotisk av meg å bli sur...Mannen jobber skift, og jeg var fullstendig klar over at han ville være her, men som oftest når han har fri, har han hundretusen prosjekter på gang slik at jeg får lov til å ha huset for meg selv. Det hjelper selvsagt heller ikke at jeg er verdens dårligste til å konsentrere meg, og holder på med noe som ikke akkurat er særlig gøy eller stimulerende...

Gammel 02-03-22, 09:52   #729
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nera, du kan sende en vennlig tanke til arbeidskollegene hans, som nå slipper unna det. Forøvrig takk for påminning om at det er fint å bo aleine.

Gruffer over livet generelt og covid spesielt. Og øresus. Grrrr!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 12:10   #730
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke-gruff lenger, for det som hørtes ut som grusom tinnitus som jeg vet egentlig ikke var det, for det var bare på loftet, var muse-skremmer-boksen som trengte nytt batteri, og mannen har nå byttet det og jeg har ikke lenger den grusomme pipelyden på hjemmekontoret som jeg har hatt denne uka...

Gruffet må være at jeg ikke klagde og derved fikk korrigert det, før i dag

Gammel 02-03-22, 13:15   #731
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikke-gruff lenger, for det som hørtes ut som grusom tinnitus som jeg vet egentlig ikke var det, for det var bare på loftet, var muse-skremmer-boksen som trengte nytt batteri, og mannen har nå byttet det og jeg har ikke lenger den grusomme pipelyden på hjemmekontoret som jeg har hatt denne uka...

Gruffet må være at jeg ikke klagde og derved fikk korrigert det, før i dag

Jeg hadde en sånn opplevelse med komfyr-vakta. Grøss!
"Det er noe som piper! Hør da!! Vent, det piper ikke nå, men innimellom, høøøøøør!"
Til slutt ble pipingen så høy og hyppig at alle hørte det. Og så måtte vi skjønne at
1. Vi har en komfyrvakt
2. Komfyrvakta har en dings innunder kjøkkenbenken (som vi måtte demontere noen lister for å få tilgang til)
3. Dingsen er tom for strøm og så gammel at det ikke er vits i å prøve å fikse den.

Nå har vi ny komfyrvakt, som er litt enklere tilgjengelig.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 13:54   #732
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nera, du kan sende en vennlig tanke til arbeidskollegene hans, som nå slipper unna det. Forøvrig takk for påminning om at det er fint å bo aleine.

Gruffer over livet generelt og covid spesielt. Og øresus. Grrrr!

Min øresus har blitt bedre det siste året etter at jeg begynte med en nesespray morgen og kveld mot husstøv/midd-allergi! Jeg begynte med den pga tette tårekanaler og litt tett nese på morgenen, men det fikk altså en positiv bivirkning på øresusen også.

Gammel 02-03-22, 13:57   #733
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 02-03-22, 16:52   #734
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Legevakta skulle ringe opp igjen. Hvor lenge venter man? Skulle bare få time til røntgen.
Kan de ikke bare ha faste retningslinjer. Etter 40 minutter kan man tinge opp igjen å spørre. Eller noe.

Skal man le eller grine.
Ny telefon til legevakta. Denne gange minstebror. Ny slalåmskade.
Slapp å vente på at de skulle ringe opp igjen denne gangen
Jeg elsker altså min lokale legevakt. Rett inn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 17:15   #735
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser ut som naboen har fått seg ny bil. Syns det er ufint og ugreit altså. Nå har jeg favorittbilene ved siden av meg i garasjen. Jeg vil også ha fancy bil
Det jeg kjøpte min for dekker sikkert ikke dekk og felger på en av bilene.

Gammel 03-03-22, 10:12   #736
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er jeg bare så lei. Av å ikke ha immunforsvar, for eksempel. Det er greit å ha.

Jeg har øyelokksbetennelse for ørtende gang på kort tid. Det er ikke farlig, men det er ubehagelig, og jeg ser til dels uklart på ene øyet.

Jeg har tre sår i munnen, type munnskold. Det er heller ikke farlig, men det er tidvis hakket vondere enn bare ubehagelig, og man har ikke lyst til å hverken spise eller drikke.

Dosen av den ene immundempende medisinen er gradvis justert ned siden jul, i håp om å få bukt med skjelvingene jeg har slitt mye med. Det var håp om at disse småbetennelsene også skulle avta, men foreløpig ser det ikke så lovende ut. Og det er bagateller. Men jeg blir så drittlei noen ganger!

(Skjelvingene har blitt bedre, altså. Jeg var på Parkinsons-nivå og mistet hele finmotorikken. Nå føler jeg skjelvingene mer enn de er synlige.)

Gammel 03-03-22, 12:29   #737
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Niobe

Dårlig nattesøvn. Kan ikke kroppen min bare sove? Sitter på jobb og føler meg fyllesyk uten å ha rørt alkohol. Noe så bortkastet.

Gammel 03-03-22, 14:15   #738
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner deg godt Niobe. Konstante plager tuller med både kropp og psyke. Ordentlige hyl kan hjelpe av og til for noen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-03-22, 20:45   #739
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Dieselgris! Fader det går jo ikke vekk ved vanlig håndvask. Og jeg har klint det utover ratt, girspak og nøkkel.

Gammel 04-03-22, 07:39   #740
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Niobe

Dårlig nattesøvn. Kan ikke kroppen min bare sove? Sitter på jobb og føler meg fyllesyk uten å ha rørt alkohol. Noe så bortkastet.

Snakkes mye om magensium for søvn.

Men spesifikk magnesium SULFAT fotbad (evt badekar..) før leggetid (krem/spray evt) hjelper ganske mange på ASD spekteret.

Kjøpes magnesium sulfat boks på apotek, funker det kan kjøpes i større sekker andre plasser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.