|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?
Dette syns jeg passet godt for meg også (selv om jeg har mange færre innlegg). Godt skrevet, Maverick.
![]() |
#22 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg mener det samme.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg liker å diskutere, og det som holder meg tilbake er som oftest mobilen. Jeg skriver så mye rart (autokorrekt), klarer ikke å skrive langt (er for mye pes ...) Ellers har jeg mye samme "spillereglene" over alt. Jeg synes ironi og sarkasme er vanskelig over nett (gitt at jeg ikke kjenner folk veldig godt).
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg syns det er veldig vanskelig å se meg selv utenfra sånn, men vet at jeg kan 1) være jævlig påståelig 2) bli i overkant begeistret for noe nytt jeg har lært, og vil at alle andre også skal skjønne det 3) være VELDIG preget av "noen tar feil på internettet"-syndromet, noe som virkelig ikke er sunt, for noen involverte 4) glemme at en bisetning eller et i seg selv lite poeng, som ttreffer noen, mer enn man ser for seg, antagelig aldri blir glemt, og kan komme tilbake å treffe deg skikkelig i bakhodet når du minst venter det, 5) bli helt urimelig lei meg når jeg føler noen kommer "etter meg" 6) ikke klarer å balanser at noen ganger får ikke folk med seg noe man sier, så å gjenta det er helt ok, med at andre kan bli dritirriterte for (irriterende) gjentagelser, og jeg har ikke antenner til å skjønne når jeg går fra den ene til den andre.
![]() |
#25 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg liker diskusjoner, og mest fordi man kan lære ganske mye nytt når man diskuterer. Og få andre perspektiver på ting og tang. Det er jo ganske mye som er rette meninger, og ikke nødvendigvis fakta - både når det gjelder politikk og økonomi og kosthold. Og kontekst betyr utrolig mye i en del sammenhenger.
![]() |
#26 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg tar ansvar når jeg ytrer meg, innbiller jeg meg, men føler også som Polyanna at det er vanskelig å se seg selv tilstrekkelig utenfra. Det ville være helt ubegripelig flaut for meg i jobben hvis jeg ytret meg bombastisk på nett, og attpåtil tok FEIL. Det prøver jeg å unngå, da er det bedre å holde kjeft.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Tekstilfibre!
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Nå har jeg drevet med lett korrigering av vaksinemotstandere et par ganger i dag, og er forsynt, takk for meg.
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, det er utmattende!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er aktiv i lokalpolitikk og etter jeg ble det har jeg ytret meg mye sjeldnere på nett enn før. I tillegg har årene som folkevalgt gjort st jeg har mistet troen både på nett-diskusjon og kommentarfelt.
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg prøver å være redelig på den måten at jeg ikke påstår ting som er usant. Men jeg kan selvsagt ta feil, jeg som alle andre.
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Ja, det er helt vilt!
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Ja! Snorre Valen trakk frem debatten mellom AUF og Unge Høyre på politisk kvarter, hvor de diskuterte Unge Høyres bindinger til de amerikanske republikanerne. Det var virkelig en utmerket debatt, i sterk kontrast til tabloiditeten i feks spørretimen i Stortinget dagen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Får ikke lenket til FB-innlegget hans, men her er det han skrev:
![]() |
#37 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Mange takk Polyanna. Jeg tror jeg trenger å lese denne flere ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?Jeg sier ofte meningen min, både på nett og i RL, i den grad at det nok koster meg popularitetspoeng.
![]() |
![]() |
|
|