Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-22, 21:56   #701
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #12

Jeg ble også glad av Taien sitt innlegg.

Sist redigert av Millen : 21-02-22 kl 10:38.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 07:01   #702
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jobben min. Jeg trives altså så godt med å sitte i kassa på Kiwi. Jeg har topp kolleger og kundemassen er 99% kjempe hyggelige kunder. Og så er jeg heldig som har en jobb å gå til.

Jeg syns også det var en god jobb (men da på Felleskjøpet).

Trenger ikke kjempe høy utdannelse men likevel ha det fint på jobb

Jeg er glad for at jeg har sovet UTEN noe form for sovemedisin. Og faktisk vist om det også.. i tilllegg så var det vel nesten 5 timer sammenhengende jeg har vel hatt 3 ganger på 10 jeg ikke har tatt medisiner for søvn (men da fordi det er glemt, men jeg har vert påvirket av andre beroligende medisiner).

Gammel 21-02-22, 10:33   #703
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Det har gått opp for meg at siden hele familien nå har hatt covid er det veldig lite som kan spolere vinterferien vår (fire dager i England, fire dager hos svigers), så nå har vi tatt sjansen på å bestille overnatting i England. Herregud, som jeg gleder meg!

Ikke minst var det utrolig stas å endelig kunne fortelle ungene om vinterferieplanene; vi bestilte billetter allerede i høst, men har ikke turt å si noe før vi nå var helt sikre på at det kunne gjennomføres. Det er så gøy at de nå er så store at de både husker tidligere turer og kan være med på å planlegge og glede seg til kommende turer.

Gammel 21-02-22, 21:10   #704
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk keyboard for en stund siden og har øvd ujevnt og trutt siden da. I dag fant jeg notene til A Whiter Shade of Pale, en låt jeg omtrent kunne i blinde i sin tid. Ai ai, den er vanskelig og jeg må tenke meg godt om når jeg leser venstrehåndsakkorder og venstrehåndsnoter, men det er så gøy. Jeg gjør framskritt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 16:44   #705
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bursdag er rett og slett skikkelig koselig
God mat, kake og is.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 16:50   #706
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Fikk med begge barna ut på tur.

Gammel 22-02-22, 22:49   #707
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk dag i Sveitsiske skibakker

Gammel 22-02-22, 23:12   #708
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fantastisk dag i Sveitsiske skibakker

Fantastiske dager i Østerrikske bakker for vår del. Sol, passe mye folk, høye fjelltopper på alle kanter og unger som blir bedre og bedre til å kjøre for hver dag.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 10:34   #709
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Når stolt snart 18-åring ringer for å fortelle at han hadde fått karakter på en innlevering i norsk og han hadde fått 4. Dette er gutten som karret seg til stå karakterer på ungdomsskolen, fikk dysleksi diagnosen på vgs og var den som norsklæreren var reddest for at skulle stryke i starten av dette skoleåret. Han har virkelig brettet opp ermene og kjempet videre. Jeg er så latterlig stolt over den gutten og ikke minst av at han føler han må glede moren med å ringe å fortelle dette.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 10:50   #710
Novla

Novla sin avatar

Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Så nydelig, Frøy!

Gammel 23-02-22, 13:05   #711
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jammen både glede og en del forvirring knyttet til å være tenåringsmamma, gitt. Jeg har en 17-åring som har fyller vinterferien med skolerevy (og visstnok en haug med revyfester). Det er godt å se at hun har det så bra sosialt på skolen etter noen skikkelig kjipe år på ungdomsskolen.

Og så lurer selvfølgelig mor på om det kanskje blir litt for mye fest og morro, men så må jeg kanskje bare innse at det er sånn det er å være mamma.

Gammel 23-02-22, 13:11   #712
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og så lurer selvfølgelig mor på om det kanskje blir litt for mye fest og morro, men så må jeg kanskje bare innse at det er sånn det er å være mamma.

Jeg tror den bekymringen står i jobbeskrivelsen som mamma.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 14:04   #713
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jammen både glede og en del forvirring knyttet til å være tenåringsmamma, gitt. Jeg har en 17-åring som har fyller vinterferien med skolerevy (og visstnok en haug med revyfester). Det er godt å se at hun har det så bra sosialt på skolen etter noen skikkelig kjipe år på ungdomsskolen.

Jeg tror det er en del av jobb-beskrivelsen, ja. Men mine to har jeg bekymret meg for hhv for mye og for lite festing.

Jeg tror ungdomsskoletiden er kjip for veldig mange. Mine to også - de fikk det mye bedre når de kom på videregående og både de selv og vennene var blitt litt mer modne.

Jeg gleder meg over fint vær og klær som passer - og der fikk jeg lønn for alt jeg hadde tatt vare på i håp om å kunne bruke igjen!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 23-02-22, 14:33   #714
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Når stolt snart 18-åring ringer for å fortelle at han hadde fått karakter på en innlevering i norsk og han hadde fått 4. Dette er gutten som karret seg til stå karakterer på ungdomsskolen, fikk dysleksi diagnosen på vgs og var den som norsklæreren var reddest for at skulle stryke i starten av dette skoleåret. Han har virkelig brettet opp ermene og kjempet videre. Jeg er så latterlig stolt over den gutten og ikke minst av at han føler han må glede moren med å ringe å fortelle dette.

Jeg er glad for sol, og at barna var ute på tur alene idag.Skjer ikke hver dag for å si det sånn. Kan legge til at de gamet sammen idag og.

Sist redigert av Millen : 23-02-22 kl 23:43.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 16:03   #715
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Fantastiske dager i Østerrikske bakker for vår del. Sol, passe mye folk, høye fjelltopper på alle kanter og unger som blir bedre og bedre til å kjøre for hver dag.

Ja, her også, det hjelper at de kjører sammen med sveitserbarn, født med slalåmski og snøbrett på beina, som de har å strekke seg etter.

Gammel 23-02-22, 16:42   #716
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Akkurat nå blir jeg glad av å se på at husets sveitsiske 11-åring tålmodig prøver å lære min litt mindre tålmodige 16-åring å stå på snøbrett, i bakken bak chaletet deres. 16-åringen har aldri prøvd snøbrett før, og strever en del. 11-åringen har bare hatt ett år med engelsk på skolen, og 16-åringen kan ikke tysk, så de har i tillegg visse kommunikasjonsutfordringer. Jeg har god utsikt til forestillingen fra kjøkkenvinduet.

Sist redigert av My : 23-02-22 kl 23:03.
My er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 23:00   #717
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kurt Maflin (N) slo Judd Trump (E) og er videre til åttendelsfinalen i European Masters (snooker). Det er bare andre gang i karrieren at Kurt slår Judd i en rankingturnering. BetalingsEuroSport var uhemmet lykke for meg i dag.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-02-22, 10:08   #718
Novla

Novla sin avatar

Standard

Perverst nok å betale 5000 i verkstedregning.

(Hadde trodd det både skulle ta evigheter å få ny del, og attpåtil koste den førstefødte, så jeg ble positivt overrasket da de kunne fikse det på flekken.)

Gammel 25-02-22, 10:19   #719
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Å bli hanket inn av politiet, etter å ha kjørt for fort!

Ja, dette er absolutt riktig tråd, jeg er glad for at politiet passer godt på og ga meg en lærepenge jeg husker.

Jeg kjørte på ukjente veier i Østerrike. Fartsgrensen var stort sett 100, men var satt ned til 80 et stykke. Så kom det et skilt der 80 var streket over, og hjernen min tolket det som at det igjen var 100-grense. Det tok litt tid før jeg så at det ble mer tettbygd strøk rundt veien, og fikk senket farten betraktelig. (Men heldigvis i god tid før jeg kom til fotgjengerfelt!)

Plutselig var det 100-sone igjen og der sto politiet og vinket meg inn. Jeg holdt på å få hjerteattack da politimannen sa hvor fort jeg hadde kjørt. Han hadde nemlig snudd rekkefølgen på tallene i oversettelsen til engelsk. Det ER en stor forskjell på 96 og 69!

Men ja, jeg fikk meg en skikkelig vekker og har antagelig blitt en bedre sjåfør av dette. Uten å bli ruinert. Tilsvarende overtredelse hadde kostet nesten 6000 i Norge, her kostet det 350 kroner. Politi, bot, og spesielt viten om farlig kjøring var effektfullt nok!

Sist redigert av Timar : 25-02-22 kl 18:36.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 25-02-22, 10:27   #720
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Å sjekke på håndleddet at ejg har gått 817 skritt i dag. For all del, det er ikke mye, men altså historikken:

Via jobb deltok jeg på dytt høsten 2020, fikk lettere eksem av klokka, en gammel skrittellerklokke jeg har hatt i mange år og var så dønn drittlei av å gå mine 10 000 skritt som sore deler av høsten ble gått forran stadig flere halvdårlige netflux-serier og filmer på stuegulvet med gode armbevegelser så klokka talte dem.

Jeg kom o mål med dytt konkurransen, tok av meg klokka, innbiller meg at jeg la den i kommoden på badet, TROR jeg har sett den på nattbordet en gang i mellomtiden, men reelt sett, aner ikke hvor den er.

Mannen kjøpte seg en galaxy-klokke i fjor høst (ikke den nyeste, en eldre som ble billigere når det kom en ny) og tanken var å kjøpe en til meg også, men så hadde butikken ikke REELT på lage den rosegull-fargede klokken, den sto i systemet (EN ENESTE EN) men var ikke å finne, og det har aldri blitt til ar jeg har fått meg ny klokke. Jeg trodde kanskje til jul, men da fikk jeg trådløse ørepropper.

Så skal vi ha en ny dytt konkrurranse på jobb nå i mars da, og jeg finner ikke den hersens klokka. Men så har jo facebook så strategisk fine reklamer. som salg på jula. Inkl en "smartklokke" til 300 kr. Vel, selv jeg skjønner at det er langt fra galaxy-klokka i kvalitet, men den kan telle skritt, det re det jeg trenger nå, REELT smartklokke ønsker jeg meg til bursdagen eller neste jul eller noe.

Så jeg tok en avstikker fra jobb, kjøpte meg klokke (og nedom plantasjen i nabobygget og kjøpte ekte glede. stiklinger av pelargonia og fuksia, vårens glede!)
Og krangla MASSE med den for å få den til å pare med telefonen så den ikke trodde det var 1.1. ety eller annet annet r DET var en onsdag, kl 12 det øyueblikk jeg stakk den i en lader i går kveld, men den er nå ajour så den viser BÅDE klokka OG den teller skrittene mine. Så får jeg bare begynne å gå da.

I tillegg kan den angivelig vise meldinger, og den viser vist pulsen min og kroppstemperaturen, det har jeg mindre glede av, men skrittelling trenger jeg nå som jeg skal ut og gå 10 000 for dagen, så DERFOR gjør det meg glad å kunne lese det av på håndleddet, jeg har gått uten klokke på armen siden september 2020...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.