|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg liker såååå godt PetitKnit sine mønster, men nå har jeg da altså vasket de tre plaggene jeg har strikket til Frøkna og de to med Sunday og mohari ble helt ødelagt, det med Arwetta og mohair berga helt marginalt (kan brukes, men ble for mye tova ifht Frøknas syn). Jeg vaska på ullprogram 30 oC, 600 omdreininger. Leste på PetitKnit sin Instagram at hun sentrifugerer på 1200 omdreininger, så trodde dette var helt trygt, men problemet var sikkert vasken og ikke sentrifugeringen.
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva strikker du nå?
Har du vasket mange plagg i maskinen samtidig? Da tover de lettere. Strikkeplagg pleier jeg å ta en og en på ullvask i maskinen. Så surt da! |
![]() |
![]() |
#3 |
I endring
|
Hvis problemet ble at den ble for stor og "slaskete" så er det pga merinoull liker best høy omdreining på sentrifugen så jeg hadde forsøkt å bøtelegge og sentrifugert på ny.
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Ja, jeg tok alle tre på en gang. Sikkert det jeg gjorde feil.
Det var motsatt, de ble litt tova. Vi strakk de alt vi klarte og la de til tørk så de passer til henne fortsatt, men hun liker ikke at de ble så kompakte, synes ikke de er så gode å ha på. Hjelper sikkert ikke å prøve å vaske på nytt da, eller er det verd et forsøk?
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så trasig at de endret seg etter vask. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Skulle til å skrive det samme. Har lest at man kan legge de I bløt med balsam og forme de/trekke forsiktigi form.. Har heller ikke prøvd.
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette skyldes vasken og ikke sentrifugen. Jeg vasker alt for hånd og sentrifugerer på 14-1600 omdreininger. |
![]() |
![]() |
|
|