Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-22, 11:34   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det har gått mye i sokker. Pluss et par Oslo-luer som nå har flyttet hjem til eierne sine. Nå holder jeg på med Sweater no 18. https://shopperboard.com/Sweater-No....oduct/23306183

9B374FD0-EDDD-4DEC-8925-51F1941FE04D.jpg

5BD2CC08-95C9-4D6F-A22A-A41296E1E347.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 05-02-22, 11:58   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kanskje nok en bregnegenser? Denne gangen i mørkebrunt? Jeg har en i rustrød og en i olivengrønn allerede. Jeg bruker dem hele tiden.

Den var nydelig! Er den vanskelig for en halvgod strikker? Har du brukt originalgarnet eller noen andre? Hvilke butikker har egentlig best utvalg i Oslo?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-02-22, 11:59   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Den var nydelig! Er den vanskelig for en halvgod strikker? Har du brukt originalgarnet eller noen andre? Hvilke butikker har egentlig best utvalg i Oslo?

Denne er helt overkommelig også for nybegynnere. Jeg strikket den i Sunday og Kid Silk fra Sandnes garn. Jeg handler på «Nøstet mitt» på Tveita, men Sandnes garn får du tak i veldig mange steder.

Gammel 05-02-22, 12:07   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er helt overkommelig også for nybegynnere. Jeg strikket den i Sunday og Kid Silk fra Sandnes garn. Jeg handler på «Nøstet mitt» på Tveita, men Sandnes garn får du tak i veldig mange steder.

Takk Tjorven, ja på Tveita har jeg også handlet garn. Jeg har noen prosjekter på gang, men tror jeg har kyst å begynne på denne. Det kan skje at jeg kommer med noen spørsmål. Jeg er ikke så god på norske strikkeforkortelser, bedre på svenske, men har mest lært meg å strikke gjennom læring fra mamma for minst 35-45 år siden.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-02-22, 16:15   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk Tjorven, ja på Tveita har jeg også handlet garn. Jeg har noen prosjekter på gang, men tror jeg har kyst å begynne på denne. Det kan skje at jeg kommer med noen spørsmål. Jeg er ikke så god på norske strikkeforkortelser, bedre på svenske, men har mest lært meg å strikke gjennom læring fra mamma for minst 35-45 år siden.

Den ye garnbutikken på Høvik Senter, Strikkesalongen https://strikkesalongen.no/pages/om-oss er virkelig helt fantastisk. Masse nydelig garn, super hjelp å få, og god kaffe har de også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-02-22, 22:57   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Har og lyst på den genseren, men jeg er så flink å sparke meg på leggen å si : denne er for vanskelig for deg….

Er det håp, du vet jo hvor jeg er i strikkeferdighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.