Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-22, 19:56   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Åremålet hans er straks over, så han kunne uansett ikke blitt i NATO. Det er ikke en fast stilling.

Jeg begynner å lure på om det er noen grunner som ikke har kommet frem i media, som ikke handler om kameraderi, som tilsier at Stoltenberg faktisk var den beste (leder)kandidaten av de to, altså. Det hjelper ikke å være en aldri så god fagperson, hvis man ikke er en god leder, når man skal ha den typen toppstillinger. Spesielt for toppledere så er evnen til strategisk ledelse helt avgjørende, i mine øyne. Det trumfer en hver doktorgrad og toppkarakterer i andre grader. Jeg tenker at regjeringen vet at Stortinget kommer til å granske denne ansettelsen. Da må begrunnelsen faktisk stå seg. (Og som en som har gransket ganske mange ansettelser - det er en del veldig gode, og godt dokumenterte, grunner til hvorfor kandidater som tilsynelatende ser strålende ut ikke får jobben.) Det å ansette feil leder er IKKE bra for en organisasjon.

Du skal kunne ivareta høykompetente medarbeidere, og sørge for at de ikke miste motivasjonen, samtidig som du står støtt i de faglige beslutningene, ikke minst hvis det begynner å storme i pengepolitikken. Og vi vet jo at det kommer noen særdeles upopulære avgjørelser fra Norges Bank de neste årene.

Det som slår meg, i alt som er skrevet, er at det ikke på noe tidspunkt er trukket frem hvilke faktiske lederegenskaper IBW har. Bare at hun er en superdyktige fagperson. Men jeg har til gode å lese en god beskrivelse av hennes lederegenskaper. At Stoltenberg er en utrolig god leder, også i stormer, vet jo hele Norge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.