![]() |
#441 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Vi møtte også på en sånn da vi skulle søke om foreldrepenger til mannen og trengte hjelp til ett eller annet. Han vi snakket med på telefonen var fullstendig vrang og mente at det vi lurte på kunne INGEN svare på, for det visste de bare ikke og det var umulig å finne ut, og vi måtte bare gjøre det på den måten ALLE ANDRE GJØR DET PÅ! (Han begynte å rope på ekte!) Til slutt sa NAV-mannen: "Nei, nå tenker jeg at du har fått nok svar. Ha det bra!" og la på....
![]() |
#442 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Er det mulig, Input?!
#443 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg har møtt mange slike navansatte, som bare er helt idioter og som jeg føler liker å kunne tråkke på folk. Jeg fikk overgangsstønad for å studere da jeg var alene og da synes saksbehandleren min at det var passende å kalle meg inn til et møte hvor jeg måtte vise frem at jeg hadde gode nok karakterer hvert halvår, og en trussel om at hun ikke ville godkjenne studiene som hensiktsmessige lenger dersom jeg ikke fikk det. Noe hun neppe hadde lov til, men man tør jo ikke krangle på slikt når man er helt avhengig av dem.
![]() |
#444 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Da eldstemann var fire, ble han med faren til farens hjemland i fem måneder. I den forbindelse måtte jeg varsle Trygdekontoret om det av en eller annen grunn. Og hun i andre enden begynte å legge ut om at hun syntes det var totalt uansvarlig av meg å ha tillatt dette. Jeg ringte opp igjen etter å ha summet meg og ga klar beskjed om at hun kunne holde sine personlige oppfatninger for seg selv. Da fikk jeg faktisk en unnskyldning som virket ektefølt. Og bra er det. Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage.
#445 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #10For få år siden var jeg arbeidsledig og var mye i kontakt med Nav.Jeg hadde en ufin opplevelse med Nav, skrev klage. Vanligvis pleier jeg å avslutte med mvh XX.
#446 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg har også bedt om å bli oppringt. Kjenner at det er SÅ lite ok å behandle folk på den måten, og at om dette er en fyr som ikke bare hadde en dårlig dag, men er en drittsekk sånn til vanlig, så er det greit at arbeidsgiver får vite det.
#447 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråden #10
Jeg blir så sjokkert. Hvordan kan man klare å mene at det er uansvarlig å la unger være sammen med faren sin?
![]() |
#448 |
|
Du har ikke vært på Kvinneguiden, skjønner jeg.
![]() |
#449 |
Shake it out!
|
Man trenger ikke være utlending en gang. Jeg kjenner ei som ikke lot sin norske, norskfødte 100% norske mann være alene med ungene i det hele tatt før de var 2-3 år. Sånn helt seriøst. Når hun skulle til legen måtte han være med og passe ungene på venteværelset. Det var ikke et alternativ at hun lot fe være hjemme alene med ham.
#450 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Da vår eldste kom med far på kontroll på helsestasjonen sju måneder gammel, ble det skrevet i journalen at mor ikke var tilstede.
#452 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Min mann fikk kjeft av barnelegen for at det var han som fulgte sønnen vår dit og ikke jeg. |
![]() |
![]() |
#453 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg følger en sånn felles snap-story-gruppe for folk som fikk barn samtidig som vi fikk lillesøster, og der er det mange damer som enten ikke stoler på mennene sine eller har helt ubrukelige menn. Her om dagen var det ei som la ut et bilde av en lapp hun hadde skrevet, med detaljerte notater om hva barnet (som altså er snart to år) skulle ha til frokost - to brødskiver med to bestemte typer pålegg og en bestemt drikke i en bestemt kopp, hvilke klær hen skulle ha på seg, når maten skulle serveres og at han ikke skulle gi barnet godteri. Fordi hun skulle sove lenge.
![]() |
#454 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Ellers gruffer jeg over mamma! Vi snakket i helgen og jeg fortalte at barnebarnet var ordentlig dårlig og hadde testet positivt på korona. Har hun sendt melding eller ringt å spurt hvordan det går? Nei. |
![]() |
![]() |
#455 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jesus. Jeg forstår meg ikke på sånn. Det er virkelig ikke rart at menn blir hjelpesløs når alt de gjør er galt og de blir ubrukelige når de ikke gjør det på den måten mor mener det skal gjøres.
#456 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #10En bekjent av meg holdt på sånn med mannen. La frem klær så alt skulle bli "riktig", skrev avhandlinger og hadde en haug med regler for hvordan ting MÅTTE gjøres ift. sønnen. Hvis mannen prøvde å ta egne initiativ, klaget hun på han. Høyt mens vi hørte på, sånn hånlig omtrent. Jeg trenger vel ikke legge til at de ble skilt. |
![]() |
![]() |
#457 |
ctrl+z
|
Det var ikke det samme, nemlig. :himler: Hun forsto hva jeg mente.
#459 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Nei, jeg skjønner ikke at mennene finner seg i det. Og jeg lurer på hvordan det hadde gått om de havnet i vår situasjon, der mannen over natten ble alene med alt ansvar for ungene fordi jeg ble innlagt på sykehuset. Og de korte periodene jeg er hjemme bidrar jeg minimalt. Om jeg ikke stolte 100% på mannens evner hadde det vel blitt en ekstra stressfaktor.
![]() |
#460 |
Tøff
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg fikk veldig lite søvn et par netter da jeg hadde fått datteren vår, så da mannen kom for å besøke oss på sykehuset tok han med seg henne så jeg skulle få sove. Etter en av disse "duppene" mine kom en barnepleier (lett småflirende) inn på rommet og hentet meg for at jeg skulle få se mann og datter snorke om kapp på stua, hun oppå ham. Da sa barnepleieren at det var så godt å se den dynamikken for de opplevde sjelden at nybakte mødre hadde tiltro til fedrene. Triste greier.
|
|