Sv: Hen og de/dem?
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Dette er faktisk en helt reell frykt for meg. Ikke ubehag: begrensende, livskvalitetssenkende frykt. Jeg ser utfordringen for garderobesituasjonene fremover, og jeg antar jo at det er sånne som meg som blir nødt til å holde seg unna.
Jeg er temmelig sikkert på at kvinnegarderober ikke akkurat er et sted det vil kry av transkvinner. Dette er folk som får mye pes og regelrett hets for den de er, og den debatten har jo selvsagt transkvinnene også fått med seg. Så at det skal bli et problem at kvinnegarderobene inntas av (ikke-opererte)transkvinner tror jeg nok er en skapt myte som vi biologiske og cis-kvinner nok kan anta at ikke vil være særlig hemmende for noen av oss i den faktiske hverdagen. Helt ærlig.
dette er sårbare folk som må kjempe for å få være den er er hver eneste dag. De vet at de er uønsket av mange andre kvinner i garderoben deres. Så fellesskift og -dusj er nok ikke en aktivitet de oppsøker, nei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|