Sv: Hvordan selger man en bolig?
Takk for alle svar - noterer ivrig her. Det ene rommet som jeg vurderer å male, har vært rommet til Vesla, som fikk utfolde seg ganske fritt med de varierende fasene av hvilken farge hun ønsket på rommet, så det bør males "penere" en runde rett og slett. 
Gulvet i stue og kjøkken er nettopp skiftet til ny parkett (forsikringssak) og ellers er det alminnelig pent, så det er ikke mye som trengs for å "pynte brura" litt.
Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.
Hvem kjøper hus der dere bor? De lokale som har vokst opp der, eller er det folk/familier som vil vekk fra de høye boligprisene i sentrum? Er det manko på hus for de som er derfra og vil bo der?
Dere selger jo et nytt hus, syns ellers jeg ser eldre hus blir kjøpt opp av byfolk som bruker dem til hytte, evt leier ut til turister.
Ja, det er jo dette som er litt tricky, og som gjør at jeg ikke aner hva vi vil ligge på i takst eller hvor raskt/sakte det vil gå hvis vi selger. Det er mye ungdom her som ønsker å bo her ute, men får de lån? Folk fra byen kjøper opp til hytter, og gjerne eldre hus som du sier, mer nå etableres det jo ett hyttefelt ved hotellet hvor de selger hytter til halve størrelsen av huset og helt uten tomt - tror det er seks som er solgt så langt? https://www.sne.no/bolig-til-salgs/156390073 Og en del omsettes innad i familie til priser langt under takst.
Det gjør jo også at det er vanskelig å få konkrete råd fra meglere om området, det er et rart marked her ute....