Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gåen pumpe på en 12 år gammel vaskemaskin...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-21, 14:46   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gåen pumpe på en 12 år gammel vaskemaskin...

Den sørgende siden.

Vi gikk ikke for Miele-vidunder da, men en Siemens-sak. Den har autodosering av vaskemiddel så jeg kan slå en liter av ønsket vaskemiddel nedi av gangen, også doserer den i vei, men velger jeg program for ull eller treningstøy så brnytter den ikke automtikken, da skal jeg bruke egnet vaskemiddel manuelt. Finfint . Kan alltids gå inn og slå av automatikken når jeg vil også. Den har også automatisk dosering av skyllemiddel, som vi normalt ikke bruker, eneste er at jeg kan ikke ha manuelt BÅDE vaskemiddel OG skyllemiddel så lang jeg ser, for der er bare et manuelt hull. Og på ull kunne jeg tenke meg å bruke milo vask og skyllemiddel. Men det er ikke et must for meg, skullemiddel i sin helhet.

Jeg blir ikke helt klok på at jeg velger et program som sier 1:40, putter inn klær som beviselig i tørr tilstand veier langt mindre enn 9 kilo (Jeg har veid, vi snakker 3-4 kg klær! men det er jo full maskin da sånn volummessig) Så veier den klær, for å beregne vaskemiddelog sånn, tar inn vann, surrer og går et par minutter, og vipps, så skal den bruke 2:40 gitt, og ha 3 skyllinger i stedet for 2, fordi det valgte jeg på den første vasken i dag, fo da vasket jeg mopper og ville ha ut all såpen) Så skrudde jeg da ned igjen til 2 skyllinger, som er standards på bomullsvasken, og da gikk det ned til litt over 2 timer, men fortsa,, hvor kom da 1:40 som default estimat fra?

Men angivelig skal AI bli bedre kjent med meg ettersom jeg bruker den, og trolig skal vel jeg bli bedre kjent med end også ettersom jeg bruker den.

Den VASKER. Det er det viktige!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.