Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Handleliste til jul

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-20, 20:39   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handleliste til jul

Dytter på denne.

Gammel 07-12-20, 21:38   #22
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sylteflesk
Fenalår
Julekinke
Røykelaks
Waldorfsalat
Italiensk salat
Egg
Sylteagurk
Grov sennep
Jarlsberg
Greddost
Brunost
Smør
Rundstykker/brød (el hjemmebakt)
Rosiner
Sukat
Melk
Juice
Klementiner
Strømpefyll
Pinnekjøtt
Kålrabi
Poteter
Torsk
Gulerøtter
Kokesjokolade
Per kjeks (har heldigvis!)
Geletopper
Bringebærgele
Kindersjokolade
Risgrøt
Premie
Vaniljestang
Kanel
Hel kanel
Kremfløte
Romessens
Jordbærsaus (har hjemmelagd kirsebærsaus i fryseren)
Julebrus
Laks
Blomkål
Agurk
Hvitløk

Ja, da har vi vel mat til og med 3. iallfall

Gammel 07-12-20, 21:54   #23
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Åhh, den handlelisten har jeg ikke begynt på enda. Lå vel snart det også ja.

Gammel 09-12-20, 20:40   #24
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, i år tenker jeg det er lurt å være litt tidlig ute. Men vi skal bort flere dager i julen og skal ha fri, så vi trenger ikke mengder.

Gammel 09-12-20, 23:55   #25
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt på listen til jul, men må også ta en gjennomgang av kjøkkenskap og spise litt ut av fryseren de neste par ukene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:44   #26
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dyrt med julematen som skal handles inn :svett:

Gammel 10-12-20, 11:09   #27
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor alene, og skal bort både julaften og 1 juledag, så noen store innkjøp blir det definitivt ikke. Skal heller ikke ha gjester. Typisk julemat som kjøttpålegg, kraftige kjøttmiddager og en viss overdådighet i fett og sukker, er ikke helt i min gate. Jeg liker jo kaker, is og godteri, men ikke i mengder, så det får holde med et par sorter småkaker og litt julesnop. Lutefisk står på lista, men det er den eneste julerelaterte middagen jeg ser for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 12:49   #28
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen som har nye tips anno 2021?

Gammel 08-12-21, 13:43   #29
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lagret min på mobilen nå, så jeg bare henter den fram fra år til år

[ ] Havre knekkebrød
[ ] Husmann knekkebrød
[ ] Kanelknekkrbrød
[ ] Brød
[ ] Lefser
[ ] Polarbrød eller rundstykker
[ ] Greddost.
[ ] Brunost
[ ] Melk, hel, lett og laktosefri
[ ] Joghurt
[ ] Jus
[ ] Oboy (stor)
[ ] Skinke
[ ] Svineribbe
[ ] Svinemør til to dager.
[ ] Surkål
[ ] Rødkål?
[ ] Tyttebær
[ ] Sjysaus
[ ] Poteter. Til flere dager.
[ ] Gulrot
[ ] Kålrabistappe
[ ] Småpølser *2,minst.
[ ] Riskrem
[ ] Saus
[ ] Annen dessert, laktosefri
[ ] Julebrus
[ ] Brus
[ ] Saft.
[ ] Godteri
[ ] Strømpefyll
[ ] Alt til kake
[ ] Puffet ris
[ ] Bursdagspakke, kiwi
[ ] Ballonger til islykter om det går
[V] Middag til 27.12

Gammel 08-12-21, 14:08   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til HI: Tenker du å ha mandel i den risgrøten så må du ha med det, og premie til vinneren.

Vi måtte ellers ha hatt med både ibux, paracet og nesespray.

I tillegg til det på lista di må jeg også ha noen typer sild på frokostbordet. Og sjokoladepålegg til det ene hustandsmedlemmet som setter pris på det. Også må vi ha litt ekstra frukt pga fruktsalat, og en pose med rød saus til riskremen. Jeg setter alltid fram et stort fruktfat på bordet i stua, og oppi der, sammen med frukta, ligger det også alltid Twist. Så Twist står på lista, og Nonstop, som havner i julekurvene på treet #tradisjon
Flatbrød og tyttebær til reinsdyrsmiddagen din.

Stearinlys og juleservietter.

Øl og akevitt. Julebrus.

Sist redigert av My : 08-12-21 kl 14:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 14:08   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir like fascinert hvert år. Jeg skjønner at jeg gjør litt lite ut av jula.

Jeg kjøper en gräddost og kanskje litt juleskinke ekstra, ellers er julehandelen som de fleste andre ukeshandler.

Gammel 08-12-21, 14:12   #32
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tenker du å ha mandel i den risgrøten så må du ha med det, og premie til vinneren.

Vi måtte ellers ha hatt med både ibux, paracet og nesespray.

Jeg? Vi har mandler, men har egentlig ikke det i denne riskremen, særlig ettersom ikke alle i familien spiser den uansett.

Men setter inn ibux og paracet og andre apotekervarer,l takk for tips

Gammel 08-12-21, 14:20   #33
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg? Vi har mandler, men har egentlig ikke det i denne riskremen, særlig ettersom ikke alle i familien spiser den uansett.

Men setter inn ibux og paracet og andre apotekervarer,l takk for tips

Nei, det var til HI. Vi bruker heller aldri mandel i riskremen, men vi har risgrøt med mandel på formiddagen julaften. Dvs i riskremen har vi mandeldråper da, for smakens skyld.

Gammel 08-12-21, 14:32   #34
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg blir like fascinert hvert år. Jeg skjønner at jeg gjør litt lite ut av jula.

Jeg kjøper en gräddost og kanskje litt juleskinke ekstra, ellers er julehandelen som de fleste andre ukeshandler.

Hva med julemiddagen da?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 14:38   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Hos oss er vi glad i mat, og noe av høydepunktet med jula er all den gode maten, der mye av det er sånt som vi aldri spiser ellers i året. Så handlelisten blir deretter. Vi bruker ikke så veldig mange sorter pålegg til hverdags.

I tillegg vil vi helst slippe å gå noe særlig på butikken i juledagene, da har vi lyst til å kose oss hjemme og gjøre helt andre ting. Så da er målet å handle alt vi trenger før jul, slik at vi slipper mange turer på butikken (vi er ikke så flinke til ukeshandlig til vanlig). Som regel er det noe vi trenger likevel, men ikke mer enn at vi kan stikke en kjapp tur på nærbutikken og skaffe en eller to varer som mangler.

Gammel 08-12-21, 14:40   #36
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hos oss er vi glad i mat, og noe av høydepunktet med jula er all den gode maten, der mye av det er sånt som vi aldri spiser ellers i året. Så handlelisten blir deretter.

Hos oss også.

I tillegg til at vi har en bursdag i hus 25.12. og da har vi middagsgjester.
Ja, vi er hjemme julaften også, men pinnekjøtt står ikke på handlelista siden det er kjøpt i oktober og henger til tørk på loftet hos pappa, vi får et med oss hjem sammen med fenalåret år vi henter ungene på nissefest 22.12 tipper jeg .

Gammel 08-12-21, 14:41   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva med julemiddagen da?

I år har jeg ikke barna, så jeg skal bort. God løsning.

Gammel 08-12-21, 14:41   #38
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Min handleliste:

Mat
Drikke
Snop
Mer snop

Gammel 08-12-21, 14:42   #39
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

I år har jeg ikke barna, så jeg skal bort. God løsning.

Ja, skal man ikke være hjemme så blir det selvsagt ikke naturlig å handle inn like mye.

Gammel 11-12-21, 10:10   #40
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg er hjemme, bortsett fra til julemiddagen. Det jeg er fascinert av, er tradisjonene omkring mat. Jeg er visst ikke noe god på det, ser jeg. Vi handler stort sett det samme som til en vanlig 14 dagers-periode. Jeg er i tråden for å få inspirasjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.