|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Det er "ikke lov" som nordmann boende i Spania å klage på alle utlendingene..
![]() |
#82 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?At man er for tynn, for pen, for smart, for rik, for høy... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?
Tror ikke det kommer til å skje, om man ser på fremskrivingen av demografisk utvikling. Det gigantiske etterkrigstidsbarnekullet etterlater seg et digert gap av hender og hoder i arbeidsmarkedet.
![]() |
#85 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?67 åringer som jobber full stilling på småbarns avdeling i barnehager er jo umulig hvis en ikke er ekstremt sprek da. Når de på 30 på dauslitne av en hel dag i barnehagen så er det ikke rart mange førtidspensjonerer seg. I hvert fall i omsorgsyrker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
![]() |
Arbeidsminister L. Atskap? Vet da ikke jeg vel.. men 100% var her brukt i tidligere sammenheng, og det var derfor jeg brukte det også, det kunne godt ha vært 80%, 60% arbeid, eller 20000% for alt jeg bryr meg.. fremdeles tullete at man skal ha 100% betalt i en 80% jobb.. fremdeles tåpelig at vi skal tjene over 200 kr/t også spør du meg
![]() |
#87 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
![]() |
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Jeg motsier aldri meg selv, tror jeg..
![]() |
#89 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De fleste har et visst timeantall man skal jobbe. Iflg arbeidsmiljøloven er max det 37,5 t i uka (lunch ikke inkludert). Noen jobber har lavere timeantall enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Å sutre over prisen på småting når man har mer enn nok penger. Det er pinlig å høre på, det!
![]() |
#93 |
Absolut ateist
|
![]() |
#94 |
Walking in the air
Akkurat sånne, ja! Stønn. Kunne nesten ønske de ble robba.
![]() |
#95 |
er grønn og fin.
|
Arbeidstiden er vel i henhold til Arbeidsmiljøloven 40 t pr uke.
![]() |
#96 |
Yes, we can!!
|
Jeg kan finne på å "klage" over at noe er latterlig dyrt, selv om jeg i og for seg har råd til tingen. Det er ikke det det handler om liksom. Det stritter i hele vestkantpietistsjela mi når dukkeklær koster det mangedoblede av babyklær, for eksempel. Det er noe SYKT ved det.
![]() |
#97 |
weird
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Hva som er 100% arbeid varierer jo, da.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Walking in the air
Sist redigert av Bequita : 17-08-07 kl 23:37. Årsak: ...leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
weird
![]() Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?En klaging jeg synes kan være irriterende, er av typen "kos med misnøye". Ikke at jeg nødvendigvis tror at mine forslag til løsninger er det eneste rette, men når det virkelig ikke er noen interesse for å finne en løsning på problemet så kan jeg gå litt lei til slutt. Det kommer selvsagt an på mengde og hyppighet, da. Noen utblåsninger må folk få ha. Men å sitte på ansvarsgruppemøte der det er "kos med misnøye" og null interesse for å i det hele tatt diskutere løsningsforslag som dukker opp, krever at jeg har evnen til å telle til 10 inni meg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Et lite sidespor: var det ikke i avisene for en stund siden at svært mange med mye penger handlet på Lidl. Kanskje fordi de er mer økonomiske enn de med mindre penger |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|