|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Usikker på om vi bestiller julekort med bilde eller kjøper fra Kreftforeningen. Sender nok færre enn vanlig.
#282 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2021Samme her millact. Jeg har vært veldig usikker på om vi skal droppe det, det er så få andre som sender julekort uansett, men tror jeg har landet på at vi bestiller noen få julekort med bilde. Barna tok søskenbilder på skolen i går så satser på at de blir julekortverdige.
#283 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Skulle gjerne sendt julekort, men portoen er helt vanvittig. Digitale julekort føles ikke like stas.
![]() |
#284 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2021Julekort utgår her også. Både pris og mangel på fotoobjekter spiller inn. Jeg får ta en ringerunde til fjern og nær istedet.
#285 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg elsker (å få) julekort. Men ja. Portoen er hinsides. Min eldste (20) synes det er trist at mora ikke gidder å lage julekort, så hun har gjort det selv i flere år nå. Det koster knapt en krone å få laget dem. Portoen, derimot. Men vi sender ikke så mange. Det går kanskje 5-10 i posten. Resten leveres i hånden til folk. Sist redigert av Hyacinth : 17-11-21 kl 09:44. |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021I familien til mannen min har de blitt enige om at alle får én gave hver, og at alle spleiser. Da kan man også ønske seg noe litt dyrere og mer ordentlig. Det viktigste intensivet er at alle synes det var litt kjipt at vi brukte hele julekvelden på å pakke opp masse gaver (ikke jeg da, jeg får nesten ingen) og lite tid på å spille brettspill, snakke sammen, ha quiz osv. Det ble også litt kleint når de begynte med å dele ut en til hver etter tur og det da ble veldig tydelig hvor voldsomt "skeivt" det var. Jeg er spent på hvordan det går og om de fortsetter.
![]() |
#287 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har sendt julekort hele livet, men slutta i fjor. |
![]() |
![]() |
#288 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021
Ja, det er nettopp det. Tenker å sende til nær familie vi ikke ser ofte og noen gamle venner og droppe venner vi har mye kontakt med. Noen kan helt sikkert få en koselig sms i stedet. Jeg fikk flere av det i fjor.
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-11-21 kl 18:21. |
![]() |
![]() |
#290 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg tenker vi lander på det samme. Sender julekort til familie langt unna og dropper venner. Det er virkelig kjempedyrt med porto, faktisk mange ganger så dyrt som selve kortet.
#291 |
Musk
Spesiell julepynt får du på Millas boutique på Aker Brygge (mest i gull, sort og andre nøytrale farger, men mye fint). Og vil du ha noe HELT i andre enden av skalaen, var det kommet en ny (tror jeg) butikk med julepynt rett over gangen fra Millas hvis du går ut der du havner inni "senteret". De hadde alle farger, allskens former og masse gøy. Butikken heter noe med sirkus tror jeg. Gøy å se i alle fall. Dyrt begge steder. I tillegg kan jeg nevne Konsept HP på Frogner. De har de rareste og morsomste kulene. Sist redigert av liefje : 17-11-21 kl 11:58. |
![]() |
![]() |
#292 |
Musk
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg holder på å lage pakkekalender til utenlandsstudenten som vi skal besøke om ikke så lenge. Blanding av noen norske juleting, godteri, 10-eurosedler for lørdagene til litt ekstra kos, praktiske ting han trenger etc. Han aner ikke at jeg holder på med dette og jeg gleder meg som et barn til å overraske han. |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Dropper julekort herfra i år, ett av barna vil ikke fotograferes heller, og jeg synes også porto er helt vilt dyrt. Mulig jeg kjøper noen ferdige og skriver til noen tanter og onkler, evt. går tilbake til julemail, som jeg sendte noen år da jeg reiste mye og var ung og singel. Det er veldig koselig å få julekort, men her er energien så lav pga andre ting at noe må ofres i år.
#294 |
Glamorøs
|
Det er også en del fint på Norway Design! Det vil si, det var det før, jeg har ikke vært innom i år ennå. Pleier å kjøpe gavebånd og papir der.
#295 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2021Vi fikk opp utelysene i helgen. Vi har en lang lenke med istapper som henger på veggen ved inngangspartiet og så har vi en lenke med fem lysende dompaper som står på rekkverket. Særlig den siste gjør meg ekstra glad hver gang jeg kommer hjem.
#296 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har spist pepperkaker i dag. Og klementin. |
![]() |
![]() |
#297 |
Eppur si muove.
#298 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2021Julekort med bilder har jeg slutta med. Har sendt julehilsninger digitalt med eller uten bilder. Men nå er ikke ungene like lett å få med seg til å ta bilder, så for se hvordan det blir i år.
#299 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg sender julekort i år også. Håndskrevne og personlig til de jeg sender til. Hvor mange det blir i år vet jeg ikke, men tipper det er rundt 25 som får kort til vanlig. I fjor ble det ekstra mange av diverse årsaker, 55 stykker med bilde og personlig hilsen. |
![]() |
![]() |
|
|