Sv: Såpekassetråden #3
Jeg kjørte for ikke lenge siden et langt strekk med typ 60- og 70-soner, og noe 80, der jeg lå som bil nummer to bak en Tesla som tydelig la cruisekontrollen på typ 62, 73 og 84 (vet, fordi jeg gjorde det samme, og da hadde vi bånn stabil avstand. ). Behagelig og greit for meg, jeg la meg i komfortabel avstand bak ham, og der lå vi og cruiset jevnt og fint. Så kommer det en diger, diger bilredningsbil, og legger seg HELT i hekken på meg. Jeg kjørte en liten Fiat med brenselengde på ca 37 centimeter, han er et enormt drog som sikkert skal ha en kilometer for å stoppe. Det var ikke forbikjøringsmuligheter, og det er vel ikke rimelig å vente at jeg skal kjøre til side for ham, sånn at han kan ta igjen bil nummer en og plage ham på samme viset, til han kjører til side?? Hadde jeg ligget fremst, så hadde jeg gjort det. Men jeg fulgte jo bare trafikken. Vi tok ganske snart igjen flere også. Ikke kø, men en lang rekke med biler som lå i stabil fart på fartsgrensen og ok avstand mellom. Bah.