|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har kjøpt adventskalender fra Rituals til sønnen, og kjæresten har kjøpt seg en dårlig legokalender..
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 12-10-21 kl 09:57. |
![]() |
![]() |
#182 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg må lage kalender til borteboeren. Sånn at hun kan få den med seg når hun er på besøk og jeg slipper å bruke masse penger på å sende. |
![]() |
![]() |
#183 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021
#185 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har veldig ambivalente følelser for jula, så en tråd som fokuserer på kosen er fint!
![]() |
#186 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juletråden 2021Her ble en stor bør løftet av mine skuldre da jeg i helga fant ut at nær, men energisugende, familie skal reise bort i jula. Vi får besøk av annen nær familie, men de er sånne som jeg slapper av sammen med så det blir en helt annen stemning med de på besøk. Så får det heller være at hvis alle gjestenes hunder også skal være med så får vi fire bikkjer i hus. Det går vel det også. Om ikke annet er det helt uaktuelt å drive noen form for vasking av huset FØR jul.
#187 |
Pauset
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg tror jeg har landet på kalendere til de tre eldste. 18-åringen vil ha Flax-kalender, men siden den er såpass rimelig så får han litt ekstra pakker i tillegg på adventssøndagene. Han har noen spesielle boxere og sokker han liker veldig godt men som er ganske dyre pr. stk, så det blir det. Fjortisen ønsker seg modelltraktor-byggesettkalender, og 12-åringen ønsker seg fidgetkalender. Minsten får Fisher Price Little People Nativity-set (der er det 14 ulike figurer) pluss litt andre småting (sokker, smokker osv). |
![]() |
![]() |
#188 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg nekter å stresse med jul (eller andre høytider), og har plukket de tradisjonene jeg synes er verdt innsatsen, og har valgt vekk det jeg ikke gidder. |
![]() |
![]() |
#189 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Har noen observert adventskalendere hos Normal ennå?
#191 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg er så fornøyd med å ha funnet gave til mannen. Det vil si- det blir jo egentlig til oss begge. Jeg har bestilt hotellovernatting med to lunsjer, en tre-retters middag og frokost til oss en helg i januar. Det aller beste er at venninna mi har gjort det samme til sin mann, og disse to mennene er skikkelig gode venner, så de kommer til å bli så glade begge to |
![]() |
![]() |
#192 |
Pauset
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg er så utrolig idéløs når det kommer til venninnegaver i år! Føler liksom at de har fått alt før i en eller annen variant… Har tre venninner jeg pleier å kjøpe til, hun ene ønsker seg alltid lakris i alle tenkelige og utenkelige former hvert år, så hun er lett match. |
![]() |
![]() |
#193 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg er også blank på vennegavene i år. Jeg føler vi har «brukt opp» alt. Men jeg tror vi går for noe spiseligi år også. I fjor kjøpte vi gavepakkede flasker med eplecider fra en bekjent som lager og selger.
![]() |
#194 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg kjøpte saft med julesmak i dag siden vi aldri rakk teste i fjor. God saft, men den smakte ikke julebrus akkurat.
#195 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg fant melkefri sjokoladekalender i dag, som babyen på 20 mndr skal få. Bare til opplysning, så dere kan starte krangelen.
![]() |
#196 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Hvor fant du det?
#197 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Juletråden 2021Venninnegaver: Kusmi har to limited edition juleteer. En Tsarevna med krydder, appelsin og lakris, den andre noe med Paris, med sitron, appelsin og krydder (begge svarte teer). Fin bokser, hørtes gode ut. Vet ikke om de fås i Norge? |
![]() |
![]() |
#198 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
De har fra moo free
#199 |
Medlem siden: Mar 2008
Tror helsekost selger melkefrie kalendre. Sunkost har ofte.
#200 |
|
Det er denne jeg kjøpte ja. Jeg synes ikke melkefri sjokolade er noe godt, med unntak av veldig mørk, vegansk, men babyen blir sikkert fornøyd.
![]() |
|
|