Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-21, 10:57   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage

... og hvis flere og flere forbrukere kun velger restauranter som benytter Foodora som har kommet lengst i å ha ordnede arbeidsforhold, kan det hende markedskreftene jobber for something good. Det er ikke rart at Foodora tar høyere avgift fra restaurantene, det koster mye mer å ha ansatte enn frilansere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 11:00   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og hvis flere og flere forbrukere kun velger restauranter som benytter Foodora som har kommet lengst i å ha ordnede arbeidsforhold, kan det hende markedskreftene jobber for something good. Det er ikke rart at Foodora tar høyere avgift fra restaurantene, det koster mye mer å ha ansatte enn frilansere.

Det gjør det, og det er jeg enig i at man må betale for, men denne saken skriver litt om flere problematiske forhold rundt Foodora: https://www.nettavisen.no/okonomi/fr...-95-3424084568

Jeg har jo trodd at når telleren plutselig hopper opp til lengre leveringstid så har det vært restauranten sin skyld, men her så ser det ut til at det er Foodoras system som gjør det. Så det virker som det er en god del ting Foodora burde være bedre på, uten at det går ut over å gi budene skikkelige arbeidsforhold.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 11:02   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det gjør det, og det er jeg enig i at man må betale for, men denne saken skriver litt om flere problematiske forhold rundt Foodora: https://www.nettavisen.no/okonomi/fr...-95-3424084568

Jeg har jo trodd at når telleren plutselig hopper opp til lengre leveringstid så har det vært restauranten sin skyld, men her så ser det ut til at det er Foodoras system som gjør det. Så det virker som det er en god del ting Foodora burde være bedre på, uten at det går ut over å gi budene skikkelige arbeidsforhold.

Ja, definitivt, det er utvilsomt plenty å gå på for Foodora også, men om man først benytter tjenesten, og tjenesten kommer ikke til å forsvinne, så kan man i det minste være bevisst på å bruke alternativet som enn så lenge har de beste betingelsene for sine bud.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 11:08   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, definitivt, det er utvilsomt plenty å gå på for Foodora også, men om man først benytter tjenesten, og tjenesten kommer ikke til å forsvinne, så kan man i det minste være bevisst på å bruke alternativet som enn så lenge har de beste betingelsene for sine bud.

Ja, jeg bruker ikke Wolt jeg altså, men jeg syns Foodora er såpass problematisk at jeg kvier meg for å bruke dem også. Innser at jeg er veldig heldig som har mye take away i gangavstand, og det er det jo slett ikke alle som har. For meg så virker det som Foodora i stor grad er villige til å kaste både restaurant og bud under bussen, og ikke bruke fortjenesten (og dermed tilliten fra kundene som velger dem pga arbeidskontrakten de har med budene) til å forbedre tjenesten de leverer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 11:18   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to takeawaysteder i gangavstand. Ellers må jeg i buss, og det kan jeg jo. Men problemet er også at det noen steder er vanskelig å få lov til å bestille for å hente selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.