|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage... og hvis flere og flere forbrukere kun velger restauranter som benytter Foodora som har kommet lengst i å ha ordnede arbeidsforhold, kan det hende markedskreftene jobber for something good. Det er ikke rart at Foodora tar høyere avgift fra restaurantene, det koster mye mer å ha ansatte enn frilansere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage
Det gjør det, og det er jeg enig i at man må betale for, men denne saken skriver litt om flere problematiske forhold rundt Foodora: https://www.nettavisen.no/okonomi/fr...-95-3424084568
![]() |
#3 |
|
Ja, definitivt, det er utvilsomt plenty å gå på for Foodora også, men om man først benytter tjenesten, og tjenesten kommer ikke til å forsvinne, så kan man i det minste være bevisst på å bruke alternativet som enn så lenge har de beste betingelsene for sine bud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Ja, jeg bruker ikke Wolt jeg altså, men jeg syns Foodora er såpass problematisk at jeg kvier meg for å bruke dem også. Innser at jeg er veldig heldig som har mye take away i gangavstand, og det er det jo slett ikke alle som har. For meg så virker det som Foodora i stor grad er villige til å kaste både restaurant og bud under bussen, og ikke bruke fortjenesten (og dermed tilliten fra kundene som velger dem pga arbeidskontrakten de har med budene) til å forbedre tjenesten de leverer.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klageJeg har to takeawaysteder i gangavstand. Ellers må jeg i buss, og det kan jeg jo. Men problemet er også at det noen steder er vanskelig å få lov til å bestille for å hente selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|