|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?
Treningseffekten ved el-sykkel er litt lågare, men ikkje mykje: https://www.nrk.no/livsstil/latskap-...el_-1.14090457
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Folk med el-sykkel sykler mer og lenger enn folk med vanlig sykkel. Dette ble veldig tydelig hos oss, selv om det er bare én el-sykkel i familien. Der vi tidligere hadde kjørt bil eller brukt kollektivt, velger vi nå oftere sykkel. Det er ofte både raskere og mer praktisk (lettere å parkere tre sykler enn en bil).
![]() |
![]() |
#23 |
|
Nå batteriet er flatt merkes de kiloene godt på min sykkel. I tillegg er det tungt de gangene jeg trenger å løfte den (og opp trappa til boden hver gang jeg har brukt den).
![]() |
#24 |
Librocubicularist
|
Nettopp, og forskjellen i effekten på gratistreninga er såpass liten (10,9 vs. 8,5) at sjølv om eg får mindre treningseffekt pr. tid brukt, så blir den totale tida brukt på sykkel så mykje større, at eg meiner det gir god effekt. Men det er klart - om ein allereie sykler til alt, og bytter ut vanlig sykkel med el, får ein lågare effekt.
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min er slik at jeg fort kan velge den selv om jeg skal sykle med ungene og da ikke bruke motoren. Eller at jeg bare bruker motor i bakkene om jeg sykler aleina. Sykler jeg på smale stier som er krøkkete slår jeg også ofte av motoren eller ned på minste ytelse for å ha bedre kontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme på min, den er veldig tung å sykle uten batteri og også tung å løfte. Nå gjør jeg heldigvis aldri noen av delene (annet enn å løfte den over dørstokken). For meg er den et alternativ til bil, i noen tilfeller gåtur, trening får jeg på andre områder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Eg må legge til at min sykkel har ei egenvekt på 25 kg. (type longtail), og er bygga fir transport. Det er først nå denne sesongen eg har kjent på at eg skulle hatt ein lettare sykkel i tillegg til tur/treningsbruk. Fram til i vår har eg hatt så mykje problemer med kroniske smerter at det har vore dem einaste måten eg har komme meg rundt på. Og eg liker eigentleg å ha ein sykkel med god lastekapasitet. Så eg er ikkje misfornøgd med den eg har, men eg ser på om eg skulle hatt ein lett sykkel til turbruk i tillegg.
![]() |
![]() |
|
|