|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Transkjønnede og idrettNoen kvinner har mer testosteron enn andre, noen har mye. Vi måler ikke testosteron i blodet og setter en grenseverdi. Derfor vil det alltid være urettferdig. Hvordan kjønnsorganer ser ut eller har sett ut er irrelevant.
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Transkjønnede og idrett
Så du tenker at variasjonen som oppstår når man har gjennomgått "mannlig pubertet" vs "kvinnelig pubertet" er å likestille med annen variasjon, som de andre jeg nevnte? (noen har mer muskelmasse, mer ballteft eller er høyere enn andre). (Spør ikke for å kverulere, men for å sjekke om jeg leser deg riktig. Ellers enig i at kjønnsorgan er helt irrelevant, som jeg skrev også.)
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er du sikker på dette? Var det ikke en sprinter som fikk startforbud i kvinneklassen nettopp på grunn av for høyt testosteronnivå? Selv om det var medfødt.
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Testosteron måles ja. Og det finnes en grenseverdi. Kvinner med for høyt testosteron nivå utestenges fra å konkurrerer på høyere nivåer. Dette rammet særlig melaninrike kvinner da de oftere har høyere testosteron nivå.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja.
Åja, der viste jeg hvor lite jeg vet. Men det er ganske ugreit og noe vi må slutte med.
|
|
![]() |
|
|