Sv: Slå meg i hodet med noe hardt
Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.
Du misforstår totalt. Om du snakker med venner og familie så er jeg den mest julete av alle de kjenner. Jeg elsker jul, stemningen, planlegge og lage gaver for å glede andre, har juleverksted med mine unger, andre sine eller eller elever. Ok. Jeg inrømmer at jeg ikke liker nisser, men man kan fint ha jul uten.
Jeg synes ikke at man trenger glitter og fjas for å ha en flott og stemningsfull jul. Det holder med et dempet pyntet juletre, litt julepynt (et englekor og ei julekrybbe) og julens blomster og masse levende lys. Mange blir overrasket over hvor stemningsfullt vi faktisk har det uten glitter og fjas. Hadde ikke pcen vært på reperasjon skulle jeg vist noen bilder.
Jeg blir faktisk kvalm av at man må ha juleversjon av både det ene og det andre. Det er misbruk og absolutt ikke reelle behov og en vond bismak av at vi tjener mer enn hva godt er.
Ok, da beklager jeg...
Jeg pynter heller ikke med glitter, men MASSE julepynt allikevel...og jeg pynter heller ikke i rødt (hverken pynt eller blomster...)
Men at noen kjøper juleservise, pynter med glitter og stas og sløser ekstra mye rundt juletider betyr ikke det samme som at man er tilhenger av misbrukssamfunnet, heller ikke betyr det at jeg er tilhenger av misbrukssamfunnet selv om jeg ytrer at dersom jeg hadde hatt plass og råd, så kunne jeg sikkert ha tenkt meg flere forskjellige serviser. Akkurat som jeg synes det er artig å kunne variere med 3-4 forskjellige typer jeans, selv om jeg egentlig sikkert kunne klare meg utmerket med 1 jeans.