Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-21, 12:12   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Hypper man potetene mange ganger? Fortsatt nå?

Vi hyppet da de hadde vokst også vokste de mer så vi gjorde det igjen men så vokste de enda mer så vi tenkte det burde gjøres igjen, men da trengte vi en tredje pallekarm så det kjøpte jeg inn men så regnet det så jeg utsatte og glemte og så gikk det ei uke til da, så nå er de jo helt svære, og blomstrer snart

Skal vi dytte dem inn og sette på en karm til og mer jord før vi drar på ferie?

Det ene er trolig solist sier luftslottet og det er en tidlig sort som Google sier jeg kanskje kan høste etter 8 uker og det er over helga så da er det vel ikke vits i å hyppe de.
Det andre er mandel som er en sen sort så den skal vel stå lenger, men lurer på å forsiktig grave opp en av solistene før vi drar på ferie for å se? Om de er bittesmå /ingenting så lar vi resten stå i alle fall 3-4 uker til vi kommer hjem?

Det er nemlig 7,5 uker siden vi satte potetene og tidlige poteter høstes etter 8 uker? Jeg trodde de skulle høstes til høsten. Så dette overrasket meg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.