Sv: Gruffetråden #8
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg er veldig enig angående de som tror at fordi de er på treningstur og skal ta et Stravasegment eller noe, så skal alle andre vike. De får virkelig et tunnelsyn uten like!
Tror dog at de i Torggata er mer "vimsete byfolk". Som soser rundt fra A til B uten å sjekke kart eller så mye annet, og vips er de midt i trikkesporet. Enig i at de BURDE velge en annen rute, men det forutsetter jo at man er lommekjent og vet at det finnes en annen rute. Det er ikke spesielt smart å basere byplanlegging på at folk skal drive og planlegge ruter med kart...
Men jeg skjønner ikke hvordan det skulle vært løst uten å droppe trikk?
Også må jeg le litt av dette "syklistene tror de har fortrinnsrett over alt", for det er jo sånn det er med privatbilismen. Men det har vi godtatt, fordi vi er så vant til det. Folk klikker bananas og mer eller mindre drapstruer politikere fordi det blir færre parkeringsplasser og mer plass til syklister og gående. Det er jo egentlig helt spinnvillt at jeg forventer å kunne ta med meg min gigantiske blikkboks over alt hvor jeg skal og kunne sette den fra meg hvor jeg vil og knapt måtte gå en meter lenger enn jeg vil.
|