Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-21, 10:52   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Som syklist og bilist langst TdF og tilslutningsløypene har jeg undret meg over at det ikke finnes regulering eller kontroll med trafikken. Selv om det av og til kommer opp et skilt med maks 15 km/t eller vis hensyn.
Det får aldri konsekvenser å grisekjøre, overse vikeplikt eller holde mobilen mens man sykler. Som bilist har en vikeplikt for idiotene uansett hva de gjør. Det har vært politi i innkjøringen Tjuvholmen,
men mest for å roe gemyttene syklist vs 2 tonn svart bil til en mill eller mer. Fordommsfult, men jeg har mange fordommer fra sykkelsetet, en overlevelsestaktikk de siste 12 årene.

Forsåvidt ikke noe galt med el-sparkesykler heller, men brukerene. .

Jeg var vitne til at en gammel mann kjørte av sykkelstien ved Frognestranda og veltet - og skadet seg så blodet rant og ble hentet av ambulanse, fordi en fartsgal syklist valgte å kjøre forbi i feil kjørefelt, selv om det altså kom en gammel mann i mot. På Frognerstranda i Oslo er det sykkelsti som er delt i kjøreretninger - med midtlinje. Jeg vet at mange syklister tar hensyn, men den ideen om at når man kombinerer transport fra A til B med trening, så kan man oppføre seg som en hensynsløs bølle, er virkelig merkverdig. Og landsforbundet til syklistene gir ofte uttrykk for at de liksom har rett til å sykle sånn. Den uttalelsen om at det kommer til å bli stygge ulykker i Storgata er jo helt merkelig - bysyklistene er uendelig mer fleksible enn trikken, og jeg fatter ikke hvorfor de skal hevde sin rett til å sykle akkurat der - det er jo veldig mange, helt greie alternativer. OG det er jo syklistene som taper på et møte med trikken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 25-06-21, 11:47   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Mann og barn skulle dra på ferie klokka 12. Status nå, 12 på 12, er at en er ute i hagen og trener på fotballfinter, en sitter foran PC og gjør ikke vet jeg og en ligger fremdeles under dyna. Jeg trenger alenetid NÅ!

Gammel 25-06-21, 12:31   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Mann og barn skulle dra på ferie klokka 12. Status nå, 12 på 12, er at en er ute i hagen og trener på fotballfinter, en sitter foran PC og gjør ikke vet jeg og en ligger fremdeles under dyna. Jeg trenger alenetid NÅ!

All medfølelse. Jeg har også en familie som har avslappet forhold til tid. Heldigvis skal de reise med fly når de drar på ferie om litt.

Gammel 25-06-21, 12:49   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Alenetid er undervurdert av alt for mange. Kast dem ut!

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.