Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos FrP. (Vil nekte 2600 drammensere å stemme)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 00:10   #16
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos FrP. (Vil nekte 2600 drammensere å stemme)

Det du sier er faktisk:

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Har han bodd her i 33 år uten å få norsk statsborgerskap, så er det noe galt med systemet.

Jeg ser ikke at du henviser til stemmerett her, men bare at det at han BOR her i 33 år uten å bli norsk statsborger som skal indikerer at "det er noe galt med systemet. Det forstår jeg ikke helt.

Jeg vet ærlig talt ikke om han stemmer i hjemlandet. Han har jo heller ikke stemmerett ved stortingsvalg her.

Men jeg syns det er litt undelig om han ikke skulle kunne stemme ved lokalvalg her. Det er jo her han bor, og lokalvalg handler jo nettopp om hvordan lokalmiljøet skal styres.
En ting er at han nok holder seg orientert om generell Britisk politikk og nok har en mening ift. hvordan han skal stemme der, men å stemme ved lokale valg i England, og påvirke beslutninger om ting som ungdomsklubber og skoleutbygging i et område han ikke har bodd i siden han var 19 tror jeg ærlig talt ikke er særlig interessant.
Til sammenlikning har han bodd her i 33 år. Arbeidet og betalt skatt, vært engasjert i idrett, hatt sine barn på de lokale skolene, benytter lokale veier og fortauer og vil kanskje benytte tjenester f.eks. innen eldreomsorg her en dag. Da ville jeg syns det var undelig at han ikke skulle kunne være med å påvirke den lokale politikken på samme måte som alle andre.Lokale valg handler jo om lokale saker av betydning for den enkeltes nærmiljø.

Sist redigert av MsM : 15-08-07 kl 00:20.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.