Sv: Skien i sommer
Ville absolutt valgt Porsgrunn fremfor Skien. Heller innom Brekkeparken og Ibsen Venstøp i Skien, ikke lange svippen uansett. Comfort Hotel i Porsgrunn er et helt ok hotell, relativt nytt og moderne i stilen. Har bodd der flere ganger, alltid vært fornøyd. Grei frokost, men ikke fancy på noen måte. Styr unna Hotel Vic. Rett ved siden av Comfort Hotel ligger restauranten Burglar hvor du får gode burgere.
Jeg anbefaler Cafe Elvebredden i Porsgrunn, hyggelig sted og god mat. Hvis du er interessert i porselen må du en tur på PP, porselensfabrikken som ligger rett over brua. Der er det også et utsalg hvor du kan være heldig å få tak i porselen til sterkt reduserte priser(b-vare som ofte ser helt fint ut).
Ellers finnes flere ok spisesteder, bl.a. en Jonas B.(det har dere jo i KrSand også), jeg har også spist god italiensk pizza på Øya Spiseri i Porsgrunn. Er været bra finnes det bademuligheter både på Olavsberget og Røra. Langesund og Brevik er koselige småsteder i nærheten, vel verdt et besøk.
Hadde det vært meg hadde jeg nok vurdert Sommarland i Bø også.
Et tips til som jo ikke er i Porsgrunn, men kanskje på veien dit? Hvis du tar av til Tangen/Sannidal(fra Kr.Sand på E-18, før avkjøringen til Kragerø), og kjører videre mot Sannidal, ned til Kiil Brygge, kommer du til den lille perlen av en restaurant som heter Wesselgården. Der får du kjempegod mat, pizza, kaker pyntet med blomster eller bare en is. Et supersjarmerende lite sted, du må nok bestille bord for middag i høysesong.
|