|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
![]() |
#262 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Enig i det prinsipielle ja, Stompa. Jeg er skuffet over mitt LO-forbund og kommer til å gi uttrykk for det i neste sentrale møte.
![]() |
#263 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Da er alle u.skoler i Bergen tatt ut, helt stengt. Jeg tror vgs til sønnen blir helt stengt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg syns det er synd at forbundene (nok en gang) ikke kan stå sammen. Jeg tror vi hadde fått til litt mer ved å streike sammen. Nå blir det vanskeligere. I tillegg vil forbundene som ble enige med KS ha en klausul om at hvis Unio får mer enn LO og Akademikerne skal de ha det samme resultatet som Unio. Det betyr jo at vi egentlig ikke streiker bare for Unio, men også for alle og enhver. Jeg er for øvrig ikke tatt ut i streik. Min skole er ikke sentrumnær nok. Tilbudet var altfor dårlig, og jeg syns det er underlig at LO og Akademikerne ga seg på det. Når lønnsveksten for lærere er betydelig dårligere, og egentlig er en reallønnsnedgang, sammenlignet med andre i kommunal sektor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Ingen tatt ut i streik på ungdomsskolen til mine. Til de to yngstes store skuffelse, de har mattetentamen i dag.
![]() |
#266 |
50 & somewhat fab
Det er ganske uvanlig at vgs blir helt stengt, altså. Lærerne er spredt over mange forbund, og de som ikke streiker bruker å undervise som vanlig. Sånn er det hos oss. Vi har 123 lærere fra Udf i streik, men resten jobber som vanlig. Det er nok snakk om minst 150 lærere (vi er ca 400 ansatte til sammen, tror jeg).
![]() |
#267 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Streik på Juniors skole. Blir ga halv skoledag pga de lærerne som ikke er i streik underviser som normalt.
![]() |
#268 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Rett fra karantene til streikestengt for jentungen her, da. Det betyr at dette semesteret (fra januar) har bestått av to "normale" skoleuker.
![]() |
#269 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Så utrolig leit.
![]() |
#270 |
ctrl+z
|
Uff, så fælt.
![]() |
#271 |
Introvert optimist
|
Kan noen forklare meg hvordan 1,7% lønnsvekst ble til 1400 kroner? Det tillegget skulle tilsi en lønn på vel 82 000 kroner.
![]() |
#272 |
50 & somewhat fab
Jeg skjønner ikke noe av hvordan de regner (overheng, anyone?
![]() |
#273 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Ja kanskje det ikke er hele skolen, nei. Så at 59 var tatt ut, men det er ikke lagt ut info hvordan det påvirker de neste dagene. Kanskje muntlig eksamen for vg3 eleven min kan gjennomføres likevel. (Jeg bare leste over listen over skoler som var rammet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Tatt på
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Det er rammen man får av samlet lønnsutgifter. I den avtalen jeg hører til (i staten) fikk ikke alle 1,7% flatt. Der ble det delt opp at en liten del gikk til sentral tillegget (lønnstrinnet økte med en liten andel) og så en del av potten gikk til lokale lønnsforhandlinger. De aller fleste fikk bare det sentrale tillegget som utgjorde f.eks bare 1400 kr. I tillegg så er det også overheng fra ekstra lokale forhandlinger som blir trukket fra potten på 1,7%.
![]() |
#275 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Så mindre enn en krone timen altså? Akkurat.
![]() |
#276 |
villende
|
Jeg trodde Oslo fortsatt meglet på overtid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Gjør de?? Jeg bare hørte streik på nyhetene, jeg!! Så det er ikke sikkert enda?
![]() |
#278 |
villende
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Skolen vår er flinke til å oppdatere, og siste beskjed var at KS Oslo fortsatt forhandler. Sist redigert av Gaia : 27-05-21 kl 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Sønnens skole er i streik, og det er leit dersom de ikke skal treffes mer på skolen før de begynner på vgs. Selv var han lykkelig og håper på ferie før han la seg i går.
![]() |
#280 |
villende
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?For de som vil nerde litt og siden vi snakker om lærerlønninger; her er forklaringen på begrepene fra Utdanningsforbundet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|