Sv: Hvor kjøpe bunad?
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Ja, det er jo mye billigere enn husfliden, men det er mange i det sjiktet der hvor prisen ligger på ca 20 000 uten sølv. Den Tjorven nevner for eksempel. Men de er kanskje useriøse alle sammen? Jeg vil jo gjerne ha en fin bunad, men den behøver ikke å fylle de absolutt strengeste krav til kvalitet heller. Den blå bunaden på bildene ser ikke ut til å være ferdig montert, men den ser ikke så veldig annerledes ut enn min gamle nordlandsbunad, synes jeg?
Broderiene ser riktige ut (for meg, som ikke har særlig mye kunnskap), men det er unektelig lite seriøst å presentere en umontert bunad når man skal selge bunader. Og modellen med det blonde håret har jo en ferdig montert bunad, og den sitter veldig feil på henne. De som Tjorven nevner ligger jo en godt stykke over disse i pris, gjør de ikke?
Jeg er absolutt ikke noe bunadspoliti og mener det er trist at man skal mene så himla mye om andres bunadsvalg. Så om andre mener det er godt nok, kjør på, men når du sier at du ikke vet hvordan du skal vurdere om bunadstilvirkeren er bra, så åpner du for råd (jeg ville f.eks. aldri kommentert noe etter at noen hadde kjøpt).
|