Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Human-etisk forbund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 07:37   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Human-etisk forbund

........

Gammel 13-08-07, 07:38   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg var, men er det ikke lenger. Jeg er sekulær humanist eller hva som nå er riktig begrep, men ble så møkk lei av at de skulle være så antireligiøse. Meldte meg ut etter et leserinnlegg i Aftenposten der enellerannen i HEF skulle bevise hvor IDIOTISK det var å tro på en Gud.

Og det gidder jeg ikke. For meg er religionsfrihet og respekt for andres tro en viktig del av min etikk.

Jeg kommer vel til å liste meg inn igjen en gang, men drøyer det til jeg ikke er sur lenger.

Jeg har nøyaktig den samme oppfatning og opplevelse. Kanskje jeg blir blid en gang jeg og.

Egentlig har jeg ingen religion, så jeg må ikke være medlem noe sted.

Gammel 13-08-07, 07:46   #23
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg er medlem!
Jeg er for religionsfrihet og respekt, og det er mange som er det i Hef.

Gammel 13-08-07, 08:23   #24
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Jeg er medlem!

Helt enig!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 09:09   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem!

Det vet jeg. Det er jo en av menneskerettighetene. Desto mer irriterende at ledere i HEF går ut med det stikk motsatte.

Det vil jo alltid være ymse folk med ymse meninger i en organisasjon, men når man skriver i HEFs navn så sender man ut signaler om hva HEF står for.

Nei, religionshets syns jeg de kan overlate til Hedningesamfunnet. De driver med sånt.

Gammel 13-08-07, 09:27   #26
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg er medlem.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 20:06   #27
ingbing
Nybegynner

ingbing sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ingbing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Medlem jeg og, er konfirmert der, storesnuppa hadde navnefest der og lillebror skal ha om en mnd!

ingbing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 20:13   #28
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er medlem. Har vært det hele livet. Barna mine er også registrert der.

Jeg nekter å betale skatt til kirken, og det må man om man ikke registrerer seg i et annet "trosamfunn".

Gammel 14-08-07, 22:29   #29
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Forfølger folk? Hvor har du det ifra?
Trusselbrev? Eller purring og inkasso? Hva truer de med?

At man kommer i himmelen med alle de gudstroende

Gammel 15-08-07, 07:44   #30
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

At man kommer i himmelen med alle de gudstroende

Gammel 15-08-07, 07:46   #31
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke medlem, hverken der eller noe annet sted. Jeg har vurdert det, men syntes, som Polyanna, at mange av uttalelsene ble for ekstreme. Dessuten falt jeg litt sammen etter en artikkelserie for noen år siden der de helt ukritisk trykket artikler om Steinerskolen skrevet av en svenske, som i hvert fall ikke hadde vært på noen av steinerskolene jeg har sett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 08:14   #32
TBM
Passiv

Standard

Jeg har valgt å være medlem fordi vi både deler det grunnleggende synet i HEF, og fordi jeg ikke ønsker at kirkeskatten skal gå til kirka.

Er man utmeldt av statskirken men ikke medlem i et annet "trossamfunn", så går kirkeskatten til statskirka.

Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 08:33   #33
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

.............feil............

Gammel 15-08-07, 08:35   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.............feil............

Nei, fullstendig overkritisk. Det var en masse overspent tøv om mørke rom og mystiske seremonier, som minnet mest om noe Dan Brown kunne funnet på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 08:40   #35
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Hehe.. du svarte nok mens jeg slettet spm. mitt. Kom på i farta at det nok var omvendt du menteHadde tenkt til å omformulere spørsmålet etter en dopause!

Gammel 15-08-07, 08:41   #36
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Jeg er medlem, og har vært det siden konfirmasjonen.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 08:43   #37
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Jeg kunne nok selv ha skrevet en veldig kritisk artikkel om Steinerskolen og Steinerbevegelsen. Men det ville vært på det grunnlaget at jeg har vært der(jobbet der), og vet en del om den.

Gammel 15-08-07, 10:08   #38
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg er også medlem og har vært det i mange år. Jeg meldte meg primært inn fordi jeg er ateist og ikke av humanistiske grunner. Etterhvert har mitt verdisyn blitt mer humanistisk, og jeg føler HEF er et veldig naturlig sted for meg å være medlem.

Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:21   #39
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor skal jeg ha behov for å være medlem noe sted som helst? Jeg er da ingen sau.

Meg åsså - jeg tror ikke på trossamfunn og regner HEF som et slikt

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

... Er man utmeldt av statskirken men ikke medlem i et annet "trossamfunn", så går kirkeskatten til statskirka.

Det var en gang slik, men ikke nå lenger. Nå får alle, til og med Statskirken, støtte etter antall medlemmer. Det er derfor de innførte medlemsregister og like greit tok med alle som ikke var utmeldt... og på den måten fikk med alle som ikke var innmeldt

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.