Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Virtuelt 8. mars tog!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-21, 12:17   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars tog!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heh, litt tricky mkj, hvor kommer det fra? Jordan Peterson og slikt?

Han kan jo lese statistikk, kanskje, om vold i hjemmet. At "stopp vold mot kvinner" ikke betyr "vold mot menn derimot, er helt greit!", men at størrelsesordenen på utfordringene gjør at det også blir forskjell på størrelsesordenen i bekymringen.

Om jenters mulighet til utdanning globalt. Statistikk på hvem som eier hvor mye.

Statistikk på hvor farlig det egentlig er for en kvinne å gå inn i et forhold med en mann. (Mine sønner fikk med seg dette, og ba meg om å bli singel for evig og alltid for å ikke ødelegge oddsene enda mer.)

Jeg har forståelse for at unggutter kan oppleve at menn blir fiendegjort, og trasser mot det. Det er et PROBLEM med plakatpopulismefeminismen. Det hjelper nok mer å finne kilder på gode, reflekterte mennesker som ikke går i skyttergrav. Gjerne gode mannlige forbilder, og Audun Lysbakken har jo kommet med en del lurt her?

Takk for gode tips. I tillegg til å være samfunnsengasjert så deler han sitt engasjement med absolutt alle, både de som vil og de som ikke vil høre om det. Så jeg frykter at han sprer disse holdningene rundt seg på skolen.

Men god ide å be han google statistikk. For i følge han så var menn mer utsatt for vold. Og jeg aner ikke hvor han har det fra, men det kan jo være at menn havner i flere voldssituasjoner, type gjengoppgjør og slike ting. Men jeg er jo ikke noe levende leksikon, så finner det vanskelig å argumentere mot han. Han sitter mye på youtube og kan sikkert inspireres i den ene eller andre retningen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.