|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Hjelp! Mannen har oppdaget bittesmå insektdyr i jorda hos to av pottetomatspirene. De krelte frem i massevis da han vannet. De er mindre enn et knappenålshode, svartgråaktige og ser ut til å trives best nede i jorda. Noen som vet hva det kan være, om det er skadelig og hvordan man kan kverke dem? Eddik eller grønnsåpe kanskje?
![]() |
#2 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021
Sist jeg telte var det 84 i kjelleren. Men siden da har jeg fått gitt bort noen, og noen flere har spirt. De er begynt å bli ganske store, så har begynt å fylle opp vinduskarmene på stua. Det skal være lyst nok her fra midten av mars, men har også hengt opp noen ekstra plantelys. Må nok finne flere å gi bort til.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke allerede har prøvd grønnkål kan jeg anbefale det. Mine grønnkålplanter gikk fri for kålsommerfuglen i fjor, mulig den ikke er like fristende som andre kålplanter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
Vet ikke hvor godt grønnkålen faller i smak hos husholdningen, men nå har jeg vintersådd den sammen med en bøling av andre kålplanter, så da får vi se. I verste fall blir vi skikkelig gode på å dyrke kålsommerfugler.
![]() |
|
|