Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 10:31   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hva er greia med at svømmeopplæring STARTER med å gjøre ungene trygge i vannet??! Og så skal de bruke et år på å lære å flyte på ryggen og etter et år eller to til så kan de kanskje svømme litt på ryggen og crawle. Litt, gitt at de var badeklær på og basseng med 32 graders temperatur.

Det FUNKER IKKE!!! Sønnen min er så trygg og :sett gjerne inn andre passende uttrykk: at han jumper ut i basseng, men ikke har han lært at han må sjekke dybden og ikke kan han brystsvømming som jo er det eneste som funker når du plutselig ligger og kaver på dypet.

Så gratulerer, jeg har en sønn som ikke er redd for vann, men som fortsatt ikke kan svømme. Jeg er sikret høyt blodtrykk en god stund til, der altså!

Svømmeopplæring må starte med å skape trygghet i vann. Alt annet er farlig. Jeg har sett et eksempel på en gutt som lærte å svømme bryst men som var livredd for vann. Han svømte med en hals så lang som en giraff for å unngå å få vann i ansiktet. Min sønn som var en vannelsker fra fødselen omtrent, svømte sammen med denne gutten. Som gutter flest, inviterte han til lek, og den andre gutten fikk såklart litt vann i ansiktet. Resultatet var full panikk og hadde ikke vi foreldre vært ved bassengkanten, kunne det gått riktig ille.

Såklart hadde det vært fint om man hadde mulighet til å delta på et svømmekurs hvor man "rykket opp" etterhvert som man behersket de ulike tingene slik at alle fikk utbytte av kurset, men dette krever såklart ekstra ressurser.

Siden dette er en rantetråd, bør jeg vel avslutte med at jeg F... IKKE KLARER Å FINNE PÅ EN RANT AKKURAT NÅ.

liefje er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.