Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-21, 15:59   #641
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og for noen fabelaktige billedtekster! Litt synd at man nesten ikke legger merke til bildene, da.

Jeg mistenker at det er poenget! For ser du ordentlig etter, så var det et par mange ting som bør tas tak i der..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 16:12   #642
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg mistenker at det er poenget! For ser du ordentlig etter, så var det et par mange ting som bør tas tak i der..

Jammen, den er jo oppussingsvennlig. Jeg antar at det er ny-eiendomsmeglerspeak for totalrenovering. Det blå badet var elsk, da.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 16:30   #643
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bildetekstene minte om de typiske reklametekstene til Søstrene Grene.

Gammel 17-02-21, 16:58   #644
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var det!

Gammel 17-02-21, 22:09   #645
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke de var festlige i det i hele tatt. Det ble bare forstyrrende og plagsomt sammen med alle nærbildene av interiørdetaljer.

Gammel 18-02-21, 07:38   #646
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg synes ikke de var festlige i det i hele tatt. Det ble bare forstyrrende og plagsomt sammen med alle nærbildene av interiørdetaljer.

Jeg er visst vanskelig å more.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 09:57   #647
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Trond er dokka i sofaen. Terje et han som står ved spisebordet. Eier dere ikke fantasi ,eller kun kinkig fantasi.

Gammel 18-02-21, 10:00   #648
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Trond er dokka i sofaen. Terje et han som står ved spisebordet. Eier dere ikke fantasi ,eller kun kinkig fantasi.

Herregud, jeg forsto ikke at dere forsto. Tror jeg må ut og lufte hodet mitt.

Gammel 18-02-21, 10:48   #649
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Enig. Også er jeg så kjip at jeg synes det er mest irriterende når boligannonser skal presenteres festlig. De burde vært informative og ferdig med det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 10:57   #650
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Undersøkelser viser jo at en viss estetikk hjelper, både på spredning og interesse. Selv de som påstår at de bare ser på det praktiske og det er såååå irriterende med detaljbilder blir påvirket. Leiligheter som ikke er stylet på et vis selger rett og slett ikke, og det er lett å tenke at det er noe galt med den om selger ikke har tatt seg bryet. Selvsagt kan det bli for mye av det gode, men i dette tilfellet har de ikke akkurat noe å tape.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 11:47   #651
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Så tenker jeg det handler om å skille seg litt ut, bli lagt merke til så man husker akkurat den leiligheten av de andre man ser på. Jeg glemmer i alle fall ikke disse dukkene med det første.

Gammel 18-02-21, 12:00   #652
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ingen stor arkitektonisk perle, men jeg lurer på om det var den utstrakte bruken av stikkontakter som velta budsjettet på denne? https://www.finn.no/realestate/homes...kode=207068719

Ær'e muuuuli? Her er samtalen jeg ser for meg

Beboer 1: Hva er viktig når vi nå skal gå i gang her?
Beboer 2: Koste hva det fanden meg koste vil, STIKKONTAKTER! Overalt!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 12:10   #653
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ingen stor arkitektonisk perle, men jeg lurer på om det var den utstrakte bruken av stikkontakter som velta budsjettet på denne? https://www.finn.no/realestate/homes...kode=207068719

Når vi innredet kjellerstue og soverrom i kjelleren puttet vi ca. 5 doble stikkontakter i hvert soverom og sikkert 10 i kjellerstua. Huset vårt er fra tidlig tallet og det er ganger vi har følt litt mangel på stikkontakter oppe. Spesielt det forrige soverommet vårt som hadde 1 dobbel stikkontakt. Men dette var litt voldsomt.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 12:37   #654
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Undersøkelser viser jo at en viss estetikk hjelper, både på spredning og interesse. Selv de som påstår at de bare ser på det praktiske og det er såååå irriterende med detaljbilder blir påvirket. Leiligheter som ikke er stylet på et vis selger rett og slett ikke, og det er lett å tenke at det er noe galt med den om selger ikke har tatt seg bryet. Selvsagt kan det bli for mye av det gode, men i dette tilfellet har de ikke akkurat noe å tape.

Estetikk hjelper soleklart. Er mer usikker på tull og tøys. Men jeg er også ganske humørløs på boligannonsefronten, og vanskelig å more. Jeg kunne vært interessert i denne leiligheta uansett, hvis planløsning og beliggenhet var slik jeg var ute etter, og hadde det vært aktuelt hadde nok også jeg irritert meg over de usaklige kommentarene, og ønsket å skrelle vekk ballonger og utstillingsdukker for å få et ordentlig inntrykk, og tenke ut hva jeg ville endre for å få den til å bli bra. Men jeg er ikke på boligjakt, og i en forumtråd om fasinerende FINN-annonser så spriter det selvsagt opp.

Ellers synes jeg det har gått litt inflasjon i humoristiske, "ærlige" annonser, når det gjelder salg av mye forskjellig, kanskje først og fremst biler. Det var gøy de første gangene, men nå skal det mye til for at det er noe som skiller seg veldig ut fra noe man har sett før.

Sist redigert av My : 18-02-21 kl 14:15.
My er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 14:04   #655
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Estetikk er ikke det samme som fjas og vås, heldigvis. Men jeg kjøpte jo Oslos styggeste leilighet, så hva vet jeg. Vi var egentlig kun interessert i beliggenhet, pris og planløsning da vi kjøpte leilighet.

Input er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 14:24   #656
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Estetikk er ikke det samme som fjas og vås, heldigvis. Men jeg kjøpte jo Oslos styggeste leilighet, så hva vet jeg. Vi var egentlig kun interessert i beliggenhet, pris og planløsning da vi kjøpte leilighet.

Nei, selvfølgelig er ikke estetikk det samme som "fjas og vås", men i dette tilfellet er "fjaset og våset", som du så romslig omtaler det som, ikke noe som skader salget. Man har hatt et heller slitent utgangspunkt, og man har ønsket å nå ut over de som hever seg over slikt og bare ser på planløsning og bygningsstruktur. De kommer jo uansett om de ser potensiale i leiligheten.

I tillegg så mener jeg at leiligheten er pent stylet. Den viser potensialet, også har man lagt inn litt ekstra i humor (til dem som ikke hever seg over slikt) som gjør at annonsen får litt ekstra reach.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 14:41   #657
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke helt enig her. Er det for mye fjas og vås, så gidder jeg ikke å se ferdig annonsen på finn selv om plassering og planløsning er det jeg er ute etter. Og dermed så går jeg ikke på visningen heller.

Gammel 18-02-21, 14:59   #658
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg er også litt som Fersken, jeg synes det virker useriøst, og jeg gidder ikke se ordentlig på det. Mitt problem selvsagt, som går glipp av et potensielt godt kjøp, og jeg er kanskje heller ikke i målgruppa. Men jeg ser ikke bort fra at det finnes flere slike, unik er jeg tross alt ikke. Men det har sikkert motsatt virkning på en del også, som synes sånt er festlig, så det går trolig opp-i-opp. Forhåpentligvis når de ut til den typen kjøper de er ute etter, når de gjør det på den måten.

Ellers synes jeg ikke det var spesielt lite romslig av Input å bruke ordene "fjas og vås". Selv brukte jeg "tull og tøys". Er det ikke det det er da, og som det også er ment å være - en boligannonse krydret med tull, tøys, fjas og vås, for å fange oppmerksomheten og interessen til folk? Jeg håper i alle fall det var litt fjasete ment at en utstillingsdukke har sydd putene og pyntet med bukser på veggen.

Sist redigert av My : 18-02-21 kl 15:07.
My er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 15:02   #659
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Siden jeg jobber med kommunikasjon og markedsføring så er jeg godt vant med at folk påstår en hel rekke ting om min jobb som slett ikke stemmer, bare fordi de mener at det ikke virker på dem. Felles for alle er at de mener de vet bedre enn meg som har 20 års erfaring innen faget hva som er best. At en kampanje eller en annonse ikke virker på en eller 17 personer på internett som ikke er i målgruppen er rett og slett ikke relevant. Og sånn er det nok for boligmeglere også. Det er veldig sjelden at folk som virkelig er på boligjakt lar seg skremme av at en annonse ser er i overkant tøvete, selv om de ikke liker annonsen. Det de oftere lar seg skremme av er annonser der det ikke ser ut som noen har gjort en innsats for å presentere objektet.

Selvsagt kan annonser bomme fullstendig. Selvsagt kan det bli for mye av det gode, spesielt om man føler at noe blir forsøkt skjult. Og det er langt i fra alle morsomme annonser som er særlig morsomme.

Men jevnt over så bommer bommer ustylede annonser mer enn dem som kanskje bommer litt på humoren. Jeg syns for øvrig den bølgen med ekstremt kreative boligannonser har dabbet av. Uten at det er et tap, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 15:04   #660
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg er som My og Fersken, og oppfatter det dessuten ikke som å vise potensialet, men som et helt tydelig forsøk på å kamuflere.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.