Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?
Takk for veldig nyttige innspill! 
Jeg tror fortsatt vi heller mot parkett i stua. Det er noe med å bygge i tre, ikke i plast, som tiltaler meg. Skulle gjerne hatt heltregulv, men akkurat nå tror jeg det blir for dyrt.
På kjøkkenet derimot, kunne jeg tenke meg vinylgulv, gjerne vinylfliser, gjerne i fine farger. Men jeg synes det er så vanskelig å finne. Det meste jeg finner på nettsidene rundt om er sånt som later som om det er tre eller stein e.l. Skal jeg først ha vinyl vil jeg ikke at det skal ligne på noe annet enn vinyl. :sær: Det er snakk om et forholdsvis lite areal, der gulvflaten i tillegg er oppdelt pga en stor kjøkkenøy, og det er ganske nøytrale, rolige farger ellers, så det "tåler" et litt knæsjt gulv. Men alt jeg finner er bare kjeeeedelig, enten fake tre, fake stein eller bare grått. Og noen få som er fake tyrkiske fliser, som heller ikke er noe fine. Gummigulv er også en mulighet, vi har det på barnerommene i 2.etg, og i ene trappa og jeg liker det godt. Men på kjøkkenet vil jeg ikke ha med opphøyde sirkler, og jeg finner ingen alternativ uten.
Og alle byggevarefirmaene har det til felles at de har helt elendige nettsider, som det er umulig å finne fram i (de har liksom 1700 ulike vinylgulv, og ingen mulighet for å filtrere på utseende, farge etc, kun på produsent), og alle produktene har elendige bilder, som gjør at du overhodet ikke får noe inntrykk av hvordan det vil se ut i et faktisk rom.
Det er så vanskelig, og jeg hater å pusse opp! 
Sist redigert av My : 04-02-21 kl 13:24.
|