Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-21, 20:13   #861
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Eller når pappa skryter fælt av at den kun hører på han og den i neste øyeblikk hører både på meg og søstersen. Hvilken dust selger hadde lurt han?

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 01-02-21, 20:52   #862
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Polyanna: du må rulle på r-en.

Gammel 01-02-21, 23:53   #863
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg sier bare "Hey Google, play NRK P1".

Eller "Spill NRK P1 Østlandssendingen".

"Hei Google, spill nyheter" tar meg også til NRK Rogaland!

"Dumming, finn noe annet!" later den som om den ikke skjønner. Jeg innser at jeg snakker til den på samme måte som jeg snakker til ungene når jeg er irriterert og de ikke gidder å prøve å forstå.

Å be den forklare reiseruta til jobb skal jeg jammen teste! " Ta to skritt til venstre og fortsett rett fram i 6 meter. Du er nå framme!"

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 00:09   #864
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier "Gi meg en nyhetsoppdatering" og da får jeg full pakke med lokalnytt fra Oslo, Politisk Kvarter, Finansavisen, VG og et eller annet annet. Ikkeno' Rogaland.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 00:15   #865
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa ganske bestemt HOLD KJEFT til en google home i et hjem jeg pleier å være i, men den lystret altså IKKE.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 00:18   #866
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg sa ganske bestemt HOLD KJEFT til en google home i et hjem jeg pleier å være i, men den lystret altså IKKE.

Du må si "okei google" eller "hey google" først.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 00:24   #867
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jo, fant ut det i sted, faktisk, at man ikke må velge bare ett språk. Så fikk det til. Men hvorfor er standarden Rogaland?! Det er det den alltid velger!

Her i Rogaland vil jeg jo ha Rogaland. Men her får jeg både Hordaland og Sørlandet.

Ellers ber jeg Google titt og ofte om å holde kjeft. Hun beklager alltid at hun har gjort noe galt. Men det er fader ikke lett å få Sonosen til å gjøre som jeg vil, altså. Og noen ganger begynner hun å snakke midt på natten.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 00:26   #868
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg sier god morgen til den, spiller den P4-nyhetene.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 03:44   #869
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det er nok et tegn fra oven (evt. Google) på at dere skal flytte til Rogaland.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 07:08   #870
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad jeg ikke har fænsi elektronikk.

Gammel 02-02-21, 09:07   #871
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er nok et tegn fra oven (evt. Google) på at dere skal flytte til Rogaland.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 09:22   #872
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk Google home i gave og brukte den vel noen uker før vi puttet den bakerst i et skap. Maken til dum greie.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 09:24   #873
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså. 2 februar. Fortsatt -25 til -31.
Jeg blir _g_a_l_!!!!!!!!

Langtidsvarselet viser at det holder stand i minst 10 dager til!
Noen må ta ansvar!! Kan de ikke lage fake news av værvarslinga?
Legge inn to dager med -3 og snø?!?! Bare for å gi oss håp?!?!
Hæ?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 09:28   #874
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår var helt kokko, kunne komme med random facts helt ut av det blå. Skremte vannet av eldstejenta, hun var alene i huset og det var helt stille da google plutselig opplyste henne om høyden på Tyholttårnet.

Nå ligger den avslått inni et skap.

Gammel 02-02-21, 10:12   #875
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men du kan snakke både norsk og engelsk med den, kan du ikke? (Sorry, mener ikke å være løsningsorientert her ass.)

Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg får den til å sette på radioen på en kanal. Hva sier man da lissom?

"Hey google, spill P4"/"Hey google, spill NRK nyheter"
Google har blitt en del bedre nå enn den var i starten. Vi har byttet ut Alexa med Google.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Altså. 2 februar. Fortsatt -25 til -31.
Jeg blir _g_a_l_!!!!!!!!

Langtidsvarselet viser at det holder stand i minst 10 dager til!
Noen må ta ansvar!! Kan de ikke lage fake news av værvarslinga?
Legge inn to dager med -3 og snø?!?! Bare for å gi oss håp?!?!
Hæ?

Hos oss å melder yr helt opp mot -8 grader på dagtid, og jeg tenker "YEY! Nå går det an å gå ut litt" .. Men NEIDA! For yr driver med fake news for tiden, utenfor døren så viser gradestokken -18!!!! PÅ DAGTID!!

Mex er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 10:29   #876
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Bare" -13 her, men det er evig kaldt nok ved kysten, når lillesøster er på skitur med friluftsliv valgfag ... Frostrøyk på fjorden og veldig pent da.

Gammel 02-02-21, 10:57   #877
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vår var helt kokko, kunne komme med random facts helt ut av det blå. Skremte vannet av eldstejenta, hun var alene i huset og det var helt stille da google plutselig opplyste henne om høyden på Tyholttårnet.

Nå ligger den avslått inni et skap.

Unnskyld, men Stakkars ungen altså, men herlighet for tilfeldig info da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 11:02   #878
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Slitsomt å høre på en viss programleder på favorittprogrammet på radio.

Gammel 02-02-21, 11:10   #879
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Google Home og jeg ble venner i dag, og hørte på nyheter sammen. Vi har bonda før også altså, spesielt den gangen i tidlig pandemi hvor jeg satt og stirret lamslått i veggen og Google ut av det blå sa «jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe deg med dette». ��

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 11:11   #880
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

... så får det heller være at jeg fikk lyst til å KALDKVELE han som bablet på politisk kvarter som nok aldri har vært utenfor trygge kontorvegger noen gang.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.