Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan
Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.
Ja, den er god. Jeg er sykriatrisk sykepleier. 

AT aldri noen har tenkt på å rette på det hvis de hører en kollega si det? Det er jo faktisk en god del i bransjen som vet hva det helt faktisk heter. 
Men det er klart det er en slags skillelinje for det - har man jobbet sammen i 15 år, blir det vanskelig å plutselig komme en dag og si: Du - vet du - det heter Psykiatrisk sykepleier?
Litt som mannen min når jeg for første gan skulle være med å besøke et dansk vennepar av ham. "Hva heter konen?" sa jeg. "Jeg vet ikke", sa mannen min. "Men det er noe som likner på //noe-på-dansk-som-kanskje-begynner-på-a-og-slutter-på-t-eller-d// eller //Noe-på-dansk-som-kanskjebegynner-på-e-og-slutter-på-e//" Sa han. Og siden han hadde kjent dem i 15 år syntes han det var litt sent å skulle spørre nå. 
Det løste seg ved at jeg faktisk hørte hva hun sa når vi presenterte oss for hverandre - og at jeg lot være å skrive Kjære Dansk-mann-med-kjent-navn og -dansk-kvinne-med-ukjent-navn på kortet som fulgte med gaven vi hadde med oss.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Sist redigert av Pøblis : 27-01-21 kl 11:26.
|