Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 21:30   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Jeg er overbevist om at det kommer en fjerde bok. Vent og se.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:33   #2
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Håper du har rett! Viss ikkje sender eg trussel brev til Ragde og ber ho oppsummere en passande slutt berre for meg Vil at Torunn skal vere lykkelig i bonden Kai sine armar Og Margido(var det rett stava tru?)må finne seg ei dame

Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:37   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Håper du har rett! Viss ikkje sender eg trussel brev til Ragde og ber ho oppsummere en passande slutt berre for meg Vil at Torunn skal vere lykkelig i bonden Kai sine armar Og Margido(var det rett stava tru?)må finne seg ei dame

Jepp. Og Erlend må slutte å tylle i seg litervis med alkohol daglig nå som han skal bli far. Forøvrig ønsker jeg meg en detaljert beskrivelse av den ferdige silobygningen, jeg har ikke fantasi nok til å se for meg slikt på egen hånd.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:41   #4
tiril
Passiv

Standard

Jepp. Og Erlend må slutte å tylle i seg litervis med alkohol daglig nå som han skal bli far. Forøvrig ønsker jeg meg en detaljert beskrivelse av den ferdige silobygningen, jeg har ikke fantasi nok til å se for meg slikt på egen hånd.

Er i det heile tatt overraska over at desse svømmarene hans faktisk ikkje var drukna for lengst!
Siloen ja....
Masse glass...... masse glass.......må jo bli jævla kaldt om vinteren slo det meg:fryse:

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 08:43   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste ut boka igår, så nå kan jeg lese denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Torunn var "hakket for sprø"? Sprø er liksom veldig langt fra sånn jeg opplever henne. Hun er jo tungt deprimert og veldig "flat" gjennom hele boka. Jeg syns forholdet mellom henne og farfaren er fint og rørende beskrevet.

En trist og vond bok, som ikke ble den happy endingen mange sikkert ventet på - der design-siloen skulle stå ferdig, Torunn skulle være lykkelig med Kai Roger og alle smådanskene skulle løpe lykkelige i gresset.

Kjedelig syns jeg ikke den var, da hadde jeg neppe lest den ut på to kvelder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 08:53   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Leste ut boka igår, så nå kan jeg lese denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Torunn var "hakket for sprø"? Sprø er liksom veldig langt fra sånn jeg opplever henne. Hun er jo tungt deprimert og veldig "flat" gjennom hele boka. Jeg syns forholdet mellom henne og farfaren er fint og rørende beskrevet.

En trist og vond bok, som ikke ble den happy endingen mange sikkert ventet på - der design-siloen skulle stå ferdig, Torunn skulle være lykkelig med Kai Roger og alle smådanskene skulle løpe lykkelige i gresset.

Jeg er snart ferdig med boken, og syntes den er rørende og god jeg da

Enig med Maximillia forøvrig, men jeg er ikke helt ferdig med den ennå

Gammel 11-08-07, 11:23   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns den campinghytteseansen var litt sprø, men kanskje det berre var ei svært depressiv handling.

Eg kunne gjerne takla en lite happy ending altså, eg syns berre det var for mange lause trådar. Eg likar svar.

Gammel 01-10-07, 21:35   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg signerer helt til siste punktum.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:51   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Serien begynner mandag 8. oktober - bare en uke til!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 14:34   #10
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med Maximillia og likte boken. Jeg likte at det ikke ble happy ending. Boken har ikke fasiten, den skildrer en periode i livene deres og ingen vet hvordan det vil utvikle seg videre, slik har vi jo det alle sammen. Vi som leser ser at Torunn er dypt deprimert, mens de som er rundt henne er for opptatt av egne liv og behov og ser ikke hvordan hun har det....

Gammel 20-10-07, 04:42   #11
lesehesten
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
lesehesten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jeg er enig med Maximillia og likte boken. Jeg likte at det ikke ble happy ending. Boken har ikke fasiten, den skildrer en periode i livene deres og ingen vet hvordan det vil utvikle seg videre, slik har vi jo det alle sammen. Vi som leser ser at Torunn er dypt deprimert, mens de som er rundt henne er for opptatt av egne liv og behov og ser ikke hvordan hun har det....

Ja Torunn er deprimert og bebreider seg selv. Det har ingenting med de sprø danske onklene å gjøre som vasser i spermer og penger. Jeg synes boken var underholdning, men dårligere enn de to andre. Hvorfor har man så mye mer penger i København en Trøndelag?

lesehesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:51   #12
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Og Margido må finne seg ei dame

Men Margido er jo også homofil - men ikke villig til å erkjenne det selv? Det inntrykket har iallefall jeg hatt igjennom alle tre bøkene.

Gammel 19-10-07, 05:46   #13
lesehesten
Nybegynner

lesehesten har et hav av muligheter foran seg
Smil

Det ville heller ikke forundre meg om det kom en fjerde bok. Jeg vet også at jeg kommer til å lese den bare fordi den er fjerde bok. Det tror jeg mange andre vil gjøre også.

Jeg fikk den første boken som gave da jeg skulle til å ta et fly til Amerika, og leste den ferdig på flyet. Det første jeg gjorde da jeg kom tilbake var å få tak i den andre boka. Jeg ble mektig skuffet over "Ligge i grønne enger" da jeg leste den i sommer.

Det er for mye overdrivelser. Tvillingsvangerskap, lesber, homser, sex på kjøkkenbenken (eller badekar), matsnobb, champagne osv.

Synes også at det blir for mye med den historien til gamlefar på gården. Det er nok at Erlend er homo om ikke han som de trodde er hans far, men er hans bror, er homo også og hadde en kjæreste som var tysk soldat. Nesten så jeg begynner å lure på spermene til bestefar Tallak som egentlig var far Tallak.

Jeg likte de første bøkene, og synes fremdeles serien er en bra underholdning. Den er likevel ikke noe litterært verk.

lesehesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.