|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Korpstråd
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: KorpstrådDet er aldri for sent å begynne
|
|
|
#3 |
|
Nå da?
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Å ja, det drømmer jeg om også!
|
|
|
|
#5 |
|
Smugleser
|
Sv: KorpstrådJeg kommer også ut av skapet som medlem i korps. Sluttet da jeg begynte på ungdomsskolen, for da var det dølt å dra rundt på stooor kasse med baryton i. Mye kulere å trene friidrett og håndball, selv om jeg var dårlig til det, men nokså god til å spille... :ungogdum:
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Altså, hvis det er det korpset jeg tror det er så var det vel mer øl enn hornmusikk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå da?
|
Hvilket universitet? Hvilket tiår? Kanskje vi spillte sammen?
|
|
|
#9 |
|
VeloppDragen
|
Sv: KorpstrådJeg har spilt trombone. Både i skolekorps og voksenkorps. Sluttet for åtte år siden.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nå da?
|
Så mange trombonister det var her da! Hyggelig
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: KorpstrådJeg spilte kornett på musikkskolen i flere år. Så var jeg med i skolekorps i 2 år. En kjempefin tid. Dessverre flyttet vi og jeg turte ikke begynne i korpset her i byen. Dumt. Kornetten står i kjelleren her.... hmm....kunne vært morsomt å prøvd den igjen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: KorpstrådJeg har aldri spilt i korps.
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Ofte er det jo musikkskolen som står for selve opplæringen av å spille instrument og dirigentene/instruktørene i koprsene er stort sett ansatt i musikkskolen. I de største byene er det sikkert ikke noe problem å finne alternative opplæringer, men min erfaring er at det er de samme folkene som går igjen overalt uansett.
|
|
|
#14 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KorpstrådJeg glemte jo å skrive at jeg - etter skolekorpskarrieren - har spilt både i studentorkester og i et bedriftskorps i tilsammen ca. 10 år. I studentorkesteret - et av de mest kjente på Sørlandet |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KorpstrådI lys av andre innlegg i dag er det vel på tide å hente opp denne tråden igjen, til glede og forlystelse og evt. frustrasjon. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tatt på
|
Sv: KorpstrådDet er jo selvfølgelig variasjoner og forskjellige måter instrumentopplæring er lagt opp på (uansett instrument). Og jeg synes det er viktig at barn får prøvd seg, både ved hjelp av sang og spill.
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Sv: KorpstrådDa jeg begynte på musikklinja, oppdaget jeg at de som hadde hatt timer på musikkskole ofte lå langt under nivået på dem som hadde spilt i korps. Vi spilte tross al mange flere timer enn dem pr. uke i tillegg til øving. Som tolv-femtenåring hadde jeg tretimers korpsøving hver uke, pluss gruppeøvelser på 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv var instruktør for ferskingene 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv øvde et par timer om dagen, i tillegg hospiterte jeg i janitsjarkorpset, spilte i kretskorps og tok spilletimer på konservatoriet en gang i mnd. Jeg var klart bedre enn de som hadde en time i uka på musikkskolen. I tillegg var jeg mye bedre i samspill, i likhet med mine korps- og orkesterrutinerte klassekamerater. Jeg spilte sammen med pianister feks, som stoppet opp når de spilte feil og gikk tilbake...
|
![]() |
|
|