|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg vurderer å starte omtrent når jeg har drukket opp kaffen som str foran meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?
Du burde åpne årets juletråd |
|
|
|
|
|
#126 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Men har du ikke lært at adventsstjerna skal ned når julepynten kommer opp, for da er ventetida over?
|
|
|
#128 |
|
Introvert optimist
|
Det har jeg aldri hørt før!
|
|
|
#129 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Haha, ikke jeg heller. Men det vil jitt litt mer action i julepyntingen, da. Hvis man bruker Anne Lindmo-metoden og lar julekrybben vandre på plass i løpet av adventstiden, så kan man røske ned stjernen når Jesusbarnet er på plass i krybben sin, og Kaspar, Melchior og Baltasar har funnet veien til Betlehem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#130 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg pyntet ikke til jul så jeg slapp å rydde. Men vanligvis rydder jeg bort julen 1. januar eller deromkring. Det er liksom ikke noe stas lenger når det står januar på kalenderen.
|
|
|
#131 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg har lært det, men den kunnskapen fører ikkr til at jeg tar ned stjernene i vinduene for det om. Jeg feirer jo solsnu (et par dager for sent) og ikke Jesus sin eventuelle fødsel. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Her står både nisser, engler, lysfat med julepynt, lyslenker både inne og ute, adventsstaker og det meste fremdeles. Definitivt ny rekord for meg; jeg har aldri hatt noe stående lenger enn til 1. januar før. Det eneste som er ute er juletreet som drysset voldsomt. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Klar
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Poff! Der var jula borte. Dvs, den har vel forflyttet seg over til 6-7 digre esker. Men adventsstjernene mine får du aldri! Ihvertfall ikke på denne siden av helga. :trengerlys: |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg beholder en haug små lyslenker og hiver ut resten. Snart ferdig nå.
|
|
|
|
|
#136 |
|
heimføing
|
Jepp, det var regelen da jeg var liten. :knirk: Advent var å vente på jul, som var noe annet. Nå er jo alt blandet ihop, ikke at jeg er motstander av det altså. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Det er jo ikke ei adventsstjerne, men ei julestjerne, er det ikke det da?
|
|
|
#138 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Nei, det i vinduet er ei adventsstjerne. Den henges opp når advent starter (i alle fall mi, og slik jeg er vokst opp med). Julepynten kommer jo opp senere (altså tradisjonelt). Men den henger der gjennom jula også, det gjorde den også da jeg var barn. Så den forvandles kanskje til julestjerne den 24.12.
|
|
|
#140 |
|
ctrl+z
|
Jeg kjenner at jeg ikke har den minste antydning til å gjøre så mye ut av advent.
|
![]() |
|
|